Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23829| Title: | Концепт дитиноцентризму в духовно-онтологічній спадщині Януша Корчака: філософсько-освітній аналіз |
| Other Titles: | The concept of child-centrism in the spiritual-ontological heritage of Janusz Korčak: philosophical-educational analysis |
| Authors: | Іванова, Наталія Володимирівна Ivanova, Nataliya Volodymyrivna Ковальчук, Ірина Леонідівна |
| Keywords: | освітня парадигм дитиноцентризм Януш Корчак педагогіка духовної єдності філософія любові кохання особистість філософія дитинства цінності освіти цінності мораль суспільство знань educational paradigm child-centeredness Janusz Korczak pedagogy of spiritual unity philosophy of love love personality philosophy of childhood values values of education morality knowledge society |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Citation: | Іванова Н. В. Концепт дитиноцентризму в духовно-онтологічній спадщині Януша Корчака: філософсько-освітній аналіз / Н. В. Іванова, І. Л. Ковальчук // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2025. – № 3. – С. 80-87. |
| Abstract: | Актуальність проблеми. У статті досліджується концепт дитиноцентризму педагогічної системи Януша Корчака через призму філософсько освітнього аналізу. Потреба переосмислення гуманістичних ідей минулого зорієнтована на формування особистості, її автономії, моральної зрілості та вміння жити в суспільстві непрогнозованих викликів, нівеляції духовних цінностей, військових загроз існуванню людства. Януш Корчак у своїй духовно-онтологічній концепції позиціонує дитину як самодостатню духовну самість, наділену правом на повагу, свободу думки, самовираження і любов. Метою дослідження є необхідність розкриття сутності дитиноцентризму в духовно-онтологічній спадщині Януша Корчака; аналіз філософсько освітнього підґрунтя його системи гуманістичних цінностей в контексті сучасних освітніх рефлексій. The article explores the concept of child-centrism in Janusz Korczak’s pedagogical system through the prism of philosophical and educational analysis. The need to rethink the humanistic ideas of the past is focused on the formation of the personality, its autonomy, moral maturity and the ability to live in a society of unpredictable challenges, the leveling of spiritual values, military threats to the existence of humanity. In his spiritual and ontological concept, Janusz Korczak positions the child as a self-sufficient spiritual self, endowed with the right to respect, freedom of thought, self-expression and love. The purpose of the study is the need to reveal the essence of child-centrism in the spiritual and ontological heritage of Janusz Korczak; analysis of the philosophical and educational basis of his system of humanistic values in the context of modern educational reflections. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23829 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| THE CONCEPT OF CHILD-CENTRISM.pdf | 303.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.