Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23829
Назва: Концепт дитиноцентризму в духовно-онтологічній спадщині Януша Корчака: філософсько-освітній аналіз
Інші назви: The concept of child-centrism in the spiritual-ontological heritage of Janusz Korčak: philosophical-educational analysis
Автори: Іванова, Наталія Володимирівна
Ivanova, Nataliya Volodymyrivna
Ковальчук, Ірина Леонідівна
Ключові слова: освітня парадигм
дитиноцентризм
Януш Корчак
педагогіка духовної єдності
філософія любові
кохання
особистість
філософія дитинства
цінності освіти
цінності
мораль
суспільство знань
educational paradigm
child-centeredness
Janusz Korczak
pedagogy of spiritual unity
philosophy of love
love
personality
philosophy of childhood
values
values of education
morality
knowledge society
Дата публікації: 2025
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Іванова Н. В. Концепт дитиноцентризму в духовно-онтологічній спадщині Януша Корчака: філософсько-освітній аналіз / Н. В. Іванова, І. Л. Ковальчук // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2025. – № 3. – С. 80-87.
Короткий огляд (реферат): Актуальність проблеми. У статті досліджується концепт дитиноцентризму педагогічної системи Януша Корчака через призму філософсько освітнього аналізу. Потреба переосмислення гуманістичних ідей минулого зорієнтована на формування особистості, її автономії, моральної зрілості та вміння жити в суспільстві непрогнозованих викликів, нівеляції духовних цінностей, військових загроз існуванню людства. Януш Корчак у своїй духовно-онтологічній концепції позиціонує дитину як самодостатню духовну самість, наділену правом на повагу, свободу думки, самовираження і любов. Метою дослідження є необхідність розкриття сутності дитиноцентризму в духовно-онтологічній спадщині Януша Корчака; аналіз філософсько освітнього підґрунтя його системи гуманістичних цінностей в контексті сучасних освітніх рефлексій. The article explores the concept of child-centrism in Janusz Korczak’s pedagogical system through the prism of philosophical and educational analysis. The need to rethink the humanistic ideas of the past is focused on the formation of the personality, its autonomy, moral maturity and the ability to live in a society of unpredictable challenges, the leveling of spiritual values, military threats to the existence of humanity. In his spiritual and ontological concept, Janusz Korczak positions the child as a self-sufficient spiritual self, endowed with the right to respect, freedom of thought, self-expression and love. The purpose of the study is the need to reveal the essence of child-centrism in the spiritual and ontological heritage of Janusz Korczak; analysis of the philosophical and educational basis of his system of humanistic values in the context of modern educational reflections.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23829
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
THE CONCEPT OF CHILD-CENTRISM.pdf303.6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.