Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23682| Title: | Використання ігор та інноваційних методик для корекції мовленнєвих порушень у дітей з алалією |
| Authors: | Арнаутова, Лариса Валентинівна Arnautova, Larysa Valentynivna Кащук, Д. Д. |
| Keywords: | алалія розлад мовленнєвого розвитку мовлення мовленнєві порушення |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
| Citation: | Арнаутова Л. В. Використання ігор та інноваційних методик для корекції мовленнєвих порушень у дітей з алалією / Л. В. Арнаутова, Д. Д. Кащук // Проблеми реабілітації: Збірник наукових праць, Одеса, / редколегія О.Ф.Форостян та ін. – Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – С. 24-28. |
| Abstract: | У сучасних наукових дослідженнях алалія розглядається як складний системний розлад мовленнєвого розвитку, що охоплює не лише мовні навички, а й когнітивну сферу дитини. Вітчизняні та зарубіжні науковці (М.Шеремет, О. Ткаченко, І. Марченко та ін.) наголошують, що порушення при алалії пов’язані не тільки з артикуляційною моторикою чи фонематичним сприйманням, але й із труднощами у розвитку мислення, пам’яті, уваги, а також із зниженням комунікативної ініціативи [4]. У різні історичні періоди для позначення цього явища застосовувалися різні терміни: «вроджена афазія», «дисфазія», «слухонімота». Проте у сучасних дослідженнях найбільш адекватним вважається термін «експресивна алалія», оскільки він точніше передає сутність порушення, підкреслюючи його системний характер та охоплення як мовленнєвої, так і психічної сфер розвитку дитини. Науковці підкреслюють необхідність ранньої діагностики та індивідуалізованого логопедичного впливу, що поєднує мовленнєві, сенсомоторні та ігрові методики [2, c. 356]. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23682 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.