Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23453
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛистопад, Олексій Анатолійович-
dc.contributor.authorLystopad, Oleksii Anatoliyovych-
dc.date.accessioned2025-10-20T11:03:34Z-
dc.date.available2025-10-20T11:03:34Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationLystopad O. A. Gamification, artificial intelligence and big data in the formation of research competence of students / O. A. Lystopad // Забезпечення сталого розвитку освіти: європейський та національний виміри: збірн. наук. статей. - Одеса : Букаєв Вадим Вікторович, 2025. - С. 3–6.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23453-
dc.description.abstractThe impact of gamification, artificial intelligence and big data on the formation of research competence of students in higher education is considered. It is substantiated that the integration of modern digital technologies into the educational process contributes to the development of critical thinking, analysis skills, work with information flows and making informed decisions. Gamified elements stimulate motivation for research, artificial intelligence provides individualization of education and support in the research process, and big data opens up new opportunities for processing and interpreting information. Practical approaches to the use of these tools in the training of student researchers are presented. Розглядається вплив гейміфікації, штучного інтелекту та великих даних на формування дослідницької компетентності студентів у вищій освіті. Обґрунтовано, що інтеграція сучасних цифрових технологій в освітній процес сприяє розвитку критичного мислення, навичок аналізу, роботи з інформаційними потоками та прийняття обґрунтованих рішень. Гейміфіковані елементи стимулюють мотивацію до дослідження, штучний інтелект забезпечує індивідуалізацію освіти та підтримку в процесі дослідження, а великі дані відкривають нові можливості для обробки та інтерпретації інформації. Представлено практичні підходи до використання зазначених інструментів у підготовці студентів-дослідників.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherБукаєв Вадим Вікторовичuk
dc.subjectgamificationuk
dc.subjectartificial intelligenceuk
dc.subjectbig datauk
dc.subjectresearch competenceuk
dc.subjecthigher educationuk
dc.subjectdigital technologiesuk
dc.subjectstudent researcheruk
dc.subjectinnovative learninguk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.subjectцифрові технологіїuk
dc.subjectвеликі даніuk
dc.subjectстудент-дослідникuk
dc.titleGamification, artificial intelligence and big data in the formation of research competence of studentsuk
dc.title.alternativeГейміфікація, штучний інтелект та великі дані у формуванні дослідницької компетентності студенті-
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lystopad.pdf588.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.