Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23440
Title: | МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОЄКТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ |
Other Titles: | METHODOLOGICAL PRINCIPLES FOR THE DESIGN OF THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS |
Authors: | Осипова, Тетяна Юріївна Osipova, Tetyana Yuryivna Стародубцева, Катерина Володимирівна |
Keywords: | учителі початкових класів методологічні підходи післядипломна освіта проєктування професійного розвитку |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Гельветика |
Citation: | СТАРОДУБЦЕВА К. МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОЄКТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ / Катерина СТАРОДУБЦЕВА, Тетяна ОСИПОВА // Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 77, том 3, 2024. С. 259–265. |
Abstract: | Стаття присвячена визначенню та науковому обґрунтуванню методологічних підходів до проєктування професійного розвитку вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти. У проєктуванні професійного розвитку вчителів початкових класів виокремлено аксіологічний, акмеологічний, андрогогічний, системний, культурологічний, компетентнісний, ресурсний та особистісно-діяльнісний підходи, які, на нашу думку, найбільше впливають на проєктування професійного розвитку вчителів початкових класів. Аксіологічний підхід сприятиме усвідомленню вчителями початкових класів професійних цінностей педагогічної діяльності, накопиченню власного досвіду й мотивуватиме їх до професійного розвитку впродовж життя. Акмеологічний підхід сприятиме мотивації вчителів до професійного розвитку впродовж життя, досягненню професійних успіхів, спрямовуватиме вчителів на самореалізацію у професійній діяльності. Андрогогічний підхід ураховує особливості навчання дорослих і спрямовує їх на досягнення професійних і життєвих цілей, набуття нових знань і вмінь для вирішення професійних проблем. Системний підхід сприяє встановленню взаємозв’язків структурних компонентів за темою дослідження. Реалізація компетентнісного підходу дозволить учителям набути знань і вмінь проєктування власного професійного розвитку, розвитку необхідних компетентностей. Ресурсний підхід передбачає ефективне залучення всіх доступних ресурсів: матеріали, інформація, освітні технології, експертні знання все те, що забезпечуватиме проєктування професійного розвитку з перспективних позицій, сприятиме здійсненню проміжного прогнозування, коли визначені умови, засоби, зміст, джерела (ресурси) розвитку. Особистісно-діяльнісний підхід передбачає розкриття творчих можливостей вчителів, забезпечує творчу самореалізацію у професійній діяльності, сприяє їхньому професійному становленню. Зазначено, що реалізація виокремлених методологічних підходів сприятиме формуванню готовності вчителів початкових класів до проєктування професійного розвитку в системі післядипломної освіти. The article is devoted to the definition and scientific substantiation of methodological approaches to the design of professional development of primary school teachers in the system of postgraduate education. In designing the professional development of primary school teachers, the article identifies axiological, acmeological, androgynous, systemic, cultural, competency, resource and personal-activity approaches which, in our view, have the greatest impact on designing the professional development of primary school teachers. The axiological approach will help primary school teachers to understand the professional values of pedagogical activity, accumulate their own experience and motivate them to develop professionally throughout their lives. The acmeological approach will help to motivate teachers for lifelong professional development, professional success and self-realisation in their professional activities. The androgynous approach takes into account the specificities of adult learning and directs it towards achieving professional and life goals, acquiring new knowledge and skills to solve professional problems. The systematic approach helps to establish how the structural components relate to each other. The implementation of the competence-based approach will enable teachers to acquire the knowledge and skills to manage their own professional development and develop the necessary competences. The resource approach involves the effective use of all available resources: materials, information, educational technologies, expert knowledge – everything that will ensure the design of professional development from a forward-looking perspective, facilitating intermediate forecasting when the conditions, means, content, sources (resources) of development are determined. The personal activity approach involves the development of teachers’ creative skills, ensures creative selfrealisation in professional activity and promotes their professional development. It is noted that the implementation of the identified methodological approaches will contribute to the formation of primary school teachers’ readiness to design professional development in the system of postgraduate education. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23440 |
Appears in Collections: | Кафедра педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
METHODOLOGICAL PRINCIPLES FOR THE DESIGN OF THE PROFESSIONAL.pdf | 328.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.