Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23384
Назва: Формування колористично-графічної компетентності у студентів дизайнерських спеціальностей в процесі професійно-практичної підготовки
Інші назви: Formation of coloristic and graphic competence in students of design specialties in the process of professional and practical training
Автори: Лісогор, Алла Вікторівна
Lisohor, Alla
Ключові слова: кольорознавство
колористична компетентність
графічна компетентність
композиція
перспектива
професійно-практична підготовка
дизайн-освіта
креативність
інноваційні методи навчання
color science
color competence
graphic competence
composition
perspective
professional and practical training
design education
creativity
Дата публікації: 2025
Видавництво: Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань
Бібліографічний опис: Лісогор А. В. Формування колористично-графічної компетентності у студентів дизайнерських спеціальностей в процесі професійно-практичної підготовки / А. В. Лісогор // Педагогічна Академія: наукові записки. - 2025. - Вип. 22. - С.1-20.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується процес формування колористично-графічної компетентності як ключової складової професійно-практичної підготовки студентів дизайнерських спеціальностей, що обумовлює розвиток творчого мислення, професійних умінь та практичних навичок майбутніх фахівців в сфері дизайну. Метою дослідження є визначення ефективних педагогічних умов і методів формування колористично-графічної компетентності у студентів в процесі професійно-практичної підготовки. Методами дослідження є аналіз наукової літератури, порівняльний та термінологічний огляди концепцій колористики, графіки, композиції та перспективи, педагогічний експеримент, практичні завдання, спостереження та контент-аналіз студентських робіт, а також порівняння результатів до і після впровадження інноваційних підходів і оцінювання інтегративних навичок студентів. Такий комплексний підхід дозволив оцінити взаємозв’язок теоретичних знань, практичних умінь і особистісних якостей студентів у процесі розвитку колористично-графічної компетентності. Результати дослідження показали, що найбільш ефективними є проєктно-практичні та інтерактивні методи навчання, які сприяють підвищенню рівня колористичного сприйняття, опануванню графічних прийомів, освоєнню композиційних принципів та перспективного мислення. Узагальнено педагогічні рекомендації щодо інтеграції кольорознавства та графічних практик у навчальний процес. Встановлено, що системне поєднання теоретичних знань і практичних завдань стимулює розвиток професійної самостійності, креативності та критичного мислення студентів. Висновки дослідження підтверджують ефективність інтерактивних та проєктно-орієнтованих підходів у формуванні колористично-графічної компетентності. Теоретичне значення полягає у методологічному обґрунтуванні підготовки дизайнерів, практичне – у розробці інтерактивних завдань та художньо-графічних вправ, які підвищують ефективність навчального процесу. Перспективи подальших досліджень пов’язані з впрвадженням цифрових методик і розширенням практичних кейсів. The article examines the process of developing color and graphic competence as a key component of the professional and practical training of design students, which determines the development of creative thinking, professional skills, and practical abilities of future design specialists. The purpose of the study is to identify effective pedagogical conditions and methods for developing color and graphic competence in students during their professional and practical training. The research methods include analysis of scientific literature, comparative and terminological reviews of concepts of coloristics, graphics, composition, and perspective, pedagogical experiments, practical assignments, observations, and content analysis of student work, as well as comparison of results before and after the introduction of innovative approaches and assessment of students' integrative skills. This comprehensive approach made it possible to assess the relationship between theoretical knowledge, practical skills, and personal qualities of students in the process of developing color and graphic competence. The results of the study showed that the most effective are project-based and interactive teaching methods that contribute to improving color perception, mastering graphic techniques, learning compositional principles, and developing perspective thinking.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23384
Розташовується у зібраннях:Кафедра професійної освіти та дизайну

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Alla Lisohor.pdf388.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.