Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23384
Title: | Формування колористично-графічної компетентності у студентів дизайнерських спеціальностей в процесі професійно-практичної підготовки |
Other Titles: | Formation of coloristic and graphic competence in students of design specialties in the process of professional and practical training |
Authors: | Лісогор, Алла Вікторівна Lisohor, Alla |
Keywords: | кольорознавство колористична компетентність графічна компетентність композиція перспектива професійно-практична підготовка дизайн-освіта креативність інноваційні методи навчання color science color competence graphic competence composition perspective professional and practical training design education creativity |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань |
Citation: | Лісогор А. В. Формування колористично-графічної компетентності у студентів дизайнерських спеціальностей в процесі професійно-практичної підготовки / А. В. Лісогор // Педагогічна Академія: наукові записки. - 2025. - Вип. 22. - С.1-20. |
Abstract: | У статті досліджується процес формування колористично-графічної компетентності як ключової складової професійно-практичної підготовки студентів дизайнерських спеціальностей, що обумовлює розвиток творчого мислення, професійних умінь та практичних навичок майбутніх фахівців в сфері дизайну. Метою дослідження є визначення ефективних педагогічних умов і методів формування колористично-графічної компетентності у студентів в процесі професійно-практичної підготовки. Методами дослідження є аналіз наукової літератури, порівняльний та термінологічний огляди концепцій колористики, графіки, композиції та перспективи, педагогічний експеримент, практичні завдання, спостереження та контент-аналіз студентських робіт, а також порівняння результатів до і після впровадження інноваційних підходів і оцінювання інтегративних навичок студентів. Такий комплексний підхід дозволив оцінити взаємозв’язок теоретичних знань, практичних умінь і особистісних якостей студентів у процесі розвитку колористично-графічної компетентності. Результати дослідження показали, що найбільш ефективними є проєктно-практичні та інтерактивні методи навчання, які сприяють підвищенню рівня колористичного сприйняття, опануванню графічних прийомів, освоєнню композиційних принципів та перспективного мислення. Узагальнено педагогічні рекомендації щодо інтеграції кольорознавства та графічних практик у навчальний процес. Встановлено, що системне поєднання теоретичних знань і практичних завдань стимулює розвиток професійної самостійності, креативності та критичного мислення студентів. Висновки дослідження підтверджують ефективність інтерактивних та проєктно-орієнтованих підходів у формуванні колористично-графічної компетентності. Теоретичне значення полягає у методологічному обґрунтуванні підготовки дизайнерів, практичне – у розробці інтерактивних завдань та художньо-графічних вправ, які підвищують ефективність навчального процесу. Перспективи подальших досліджень пов’язані з впрвадженням цифрових методик і розширенням практичних кейсів. The article examines the process of developing color and graphic competence as a key component of the professional and practical training of design students, which determines the development of creative thinking, professional skills, and practical abilities of future design specialists. The purpose of the study is to identify effective pedagogical conditions and methods for developing color and graphic competence in students during their professional and practical training. The research methods include analysis of scientific literature, comparative and terminological reviews of concepts of coloristics, graphics, composition, and perspective, pedagogical experiments, practical assignments, observations, and content analysis of student work, as well as comparison of results before and after the introduction of innovative approaches and assessment of students' integrative skills. This comprehensive approach made it possible to assess the relationship between theoretical knowledge, practical skills, and personal qualities of students in the process of developing color and graphic competence. The results of the study showed that the most effective are project-based and interactive teaching methods that contribute to improving color perception, mastering graphic techniques, learning compositional principles, and developing perspective thinking. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23384 |
Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Alla Lisohor.pdf | 388.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.