Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23381
Title: The Development of Intercultural Competence of Secondary School Pupils and University Students
Other Titles: Розвиток міжкультурної компетентності учнів середньої школи та студентів університетів
Authors: Кротик, Катерина Володимирівна
Krotik, Kateryna
Моргун, Олександра Олександрівна
Morgun, Oleksandra
Keywords: intercultural competence
education normative education
training models
methodological mode
Covid-19
secondary pupils
university students
міжкультурна компетентність
освітня нормативна освіта
моделі навчання
методичний режим
Covid-19
учні середньої школи
студенти університетів
Issue Date: 2021
Citation: Krotik K. The Development of Intercultural Competence of Secondary School Pupils and University Students / Krotik К., Morgun O. // Arab World English Journal (AWEJ) Special Issue on Covid 19 Challenges. - April, 2021. - P. 244-263.
Abstract: Some issues regarding how secondary school pupils’ and university students’ (majoring in English, Chinese) intercultural competence, which are to be developed under conditions of the coronavirus pandemic COVID-19, are presented in the article. The authors review the literature on the education standards alongside some native and foreign scholars’ definitions of the pedagogical phenomenon “competence.” The purpose of the study is to analyze the model of competence under focus. We introduce some learning objectives aimed at developing secondary school pupils’ and university students’ intercultural competence. The problem`s relevance is preconditioned by the expanded intercultural and interethnic ties within Ukraine and other countries, which are to be observed when dealing with representatives of different countries and considered when elaborating the competence-based framework for secondary school pupils and university students. The leading suggestions (findings) related to the study have been given: systematic formation of the intercultural competence of secondary school pupils and university students, improvement of the existing curricula, and syllabi’s adaptation of the educational profession-oriented training programs intended future translators and teachers of foreign languages. У статті представлено деякі питання розвитку міжкультурної компетентності учнів середніх шкіл та студентів вищих навчальних закладів (спеціальності англійська та китайська мови) в умовах пандемії коронавірусу COVID-19. Автори розглядають літературу з питань освітніх стандартів, а також деякі визначення педагогічного феномену «компетентність» вітчизняними та зарубіжними вченими. Метою дослідження є аналіз моделі компетентності, що розглядається. Ми пропонуємо деякі навчальні цілі, спрямовані на розвиток міжкультурної компетентності учнів середніх шкіл та студентів вищих навчальних закладів. Актуальність проблеми зумовлена ​​розширенням міжкультурних та міжетнічних зв'язків в Україні та інших країнах, які слід враховувати під час роботи з представниками різних країн та розробляти компетенційну структуру для учнів середніх шкіл та студентів вищих навчальних закладів. Наведено основні пропозиції (висновки), пов'язані з дослідженням: систематичне формування міжкультурної компетентності учнів середніх шкіл та студентів вищих навчальних закладів, удосконалення існуючих навчальних програм та адаптація навчальних програм професійно-орієнтованих програм підготовки майбутніх перекладачів та викладачів іноземних мов.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23381
Appears in Collections:Кафедра перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Development of Intercultural.pdf638.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.