Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23020
Назва: | Особливості логопедичної роботи з дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю |
Автори: | Соловйова, Тетяна |
Ключові слова: | дефіцит уваги гіперактивність імпульсивність СДУГ корекція розвиток мовленнєві порушення attention deficit hyperactivity impulsivity ADHD correction development speech disorders speech disorders |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Бібліографічний опис: | Соловйова Т. Особливості логопедичної роботи з дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю / Т. Соловйова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 3. – С. 53-59. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядаються особливості логопедичної роботи з дітьми, які мають синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) – розлад, що є однією з найпоширеніших проблем у сучасній педагогічній і корекційній практиці. СДУГ характеризується порушеннями уваги, імпульсивністю та гіперактивністю, які суттєво впливають на когнітивний, емоційний і мовленнєвий розвиток особистості. За даними досліджень, від 5% до 20% підростаючого покоління мають ознаки цього синдрому, але його вплив може бути набагато ширшим, оскільки певна кількість дітей залишається недіагностованою. СДУГ ускладнює процеси навчання та соціалізації, особливо в умовах пандемії COVID-19 та війни в Україні, коли дистанційне навчання погіршує ситуацію, ускладнюючи адаптацію учнів зі СДУГ до шкільних вимог. Діти зі СДУГ потребують індивідуального підходу під час логопедичних занять через особливості їхньої поведінки та інших порушень. У статті наголошується на важливості адаптації завдань відповідно до рівня уваги дитини, використання коротких і чітко структурованих вправ, які не перевантажують дитину і сприяють підтримці концентрації. Часте використання візуальних матеріалів, піктограм, відео та інших засобів сприяє кращому засвоєнню інформації. Також підкреслюється важливість застосування ігрових методик та рухливих вправ для зниження рівня гіперактивності та підвищення мотивації до навчання. The article examines the specific features of speech therapy work with children diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) – a disorder that is among the most common issues in contemporary pedagogical and correctional practice. ADHD is characterized by attention deficits, impulsivity, and hyperactivity, which significantly affect children’s cognitive, emotional, and speech development. Research data indicates that between 5% and 20% of children exhibit signs of this disorder, but its impact may be much broader, as a considerable number of cases remain undiagnosed. ADHD complicates learning and socialization processes, especially in the context of the COVID-19 pandemic and the war in Ukraine, where distance learning exacerbates the situation, making it more difficult for children with ADHD to adapt to school requirements. Children with ADHD require an individualized approach during speech therapy sessions due to their specific behavioral traits and other disorders. The article emphasizes the importance of task adaptation according to the child’s attention level, using short and well-structured exercises that do not overwhelm the child and help maintain concentration. Frequent use of visual materials, pictograms, videos, and other tools promotes better information retention. The article also highlights the importance of using game-based techniques and physical exercises to reduce hyperactivity levels and increase motivation for learning. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23020 |
Розташовується у зібраннях: | 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Tеtiana Solovіova.pdf | 334.99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.