Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23020
Title: Особливості логопедичної роботи з дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю
Authors: Соловйова, Тетяна
Keywords: дефіцит уваги
гіперактивність
імпульсивність
СДУГ
корекція
розвиток
мовленнєві порушення
attention deficit
hyperactivity
impulsivity
ADHD
correction
development
speech disorders
speech disorders
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Соловйова Т. Особливості логопедичної роботи з дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю / Т. Соловйова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 3. – С. 53-59.
Abstract: У статті розглядаються особливості логопедичної роботи з дітьми, які мають синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) – розлад, що є однією з найпоширеніших проблем у сучасній педагогічній і корекційній практиці. СДУГ характеризується порушеннями уваги, імпульсивністю та гіперактивністю, які суттєво впливають на когнітивний, емоційний і мовленнєвий розвиток особистості. За даними досліджень, від 5% до 20% підростаючого покоління мають ознаки цього синдрому, але його вплив може бути набагато ширшим, оскільки певна кількість дітей залишається недіагностованою. СДУГ ускладнює процеси навчання та соціалізації, особливо в умовах пандемії COVID-19 та війни в Україні, коли дистанційне навчання погіршує ситуацію, ускладнюючи адаптацію учнів зі СДУГ до шкільних вимог. Діти зі СДУГ потребують індивідуального підходу під час логопедичних занять через особливості їхньої поведінки та інших порушень. У статті наголошується на важливості адаптації завдань відповідно до рівня уваги дитини, використання коротких і чітко структурованих вправ, які не перевантажують дитину і сприяють підтримці концентрації. Часте використання візуальних матеріалів, піктограм, відео та інших засобів сприяє кращому засвоєнню інформації. Також підкреслюється важливість застосування ігрових методик та рухливих вправ для зниження рівня гіперактивності та підвищення мотивації до навчання. The article examines the specific features of speech therapy work with children diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) – a disorder that is among the most common issues in contemporary pedagogical and correctional practice. ADHD is characterized by attention deficits, impulsivity, and hyperactivity, which significantly affect children’s cognitive, emotional, and speech development. Research data indicates that between 5% and 20% of children exhibit signs of this disorder, but its impact may be much broader, as a considerable number of cases remain undiagnosed. ADHD complicates learning and socialization processes, especially in the context of the COVID-19 pandemic and the war in Ukraine, where distance learning exacerbates the situation, making it more difficult for children with ADHD to adapt to school requirements. Children with ADHD require an individualized approach during speech therapy sessions due to their specific behavioral traits and other disorders. The article emphasizes the importance of task adaptation according to the child’s attention level, using short and well-structured exercises that do not overwhelm the child and help maintain concentration. Frequent use of visual materials, pictograms, videos, and other tools promotes better information retention. The article also highlights the importance of using game-based techniques and physical exercises to reduce hyperactivity levels and increase motivation for learning.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23020
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tеtiana Solovіova.pdf334.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.