Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23004
Назва: | Моделі інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах вищої освіти: аналітичний огляд |
Інші назви: | Models of inclusive education for persons with special educational needs in higher education institutions: an analytical review |
Автори: | Гуренко, Ольга Нестеренко, Марина Лопатіна, Ганна |
Ключові слова: | nclusive education model higher education institutions persons with special educational needs. inclusive educational environment of higher education institutions model of activity of a special educational and rehabilitation unit, comprehensive approach, educational-organizational, psycho-pedagogical, and social-rehabilitation support of higher education students модель інклюзивного навчання заклади вищої освіти особи з особливими освітніми потребами інклюзивне освітнє середовище ЗВО модель діяльності спеціального навчально-реабілітаційного підрозділу комплексний підхід соціально-реабілітаційний супровід здобувачів вищої освіти навчально-організаційний супровід здобувачів вищої освіти психолого-педагогічний здобувачів вищої освіти |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Бібліографічний опис: | Гуренко О. Моделі інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах вищої освіти: аналітичний огляд / О. Гуренко, М. Нестеренко, Г. Лопатіна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 3. – С. 3-11. |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено аналітичний огляд моделей інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах вищої освіти в історичний ретроспективі: від медичної, яка передбачала сегрегацію таких осіб у спеціалізованих умовах, і до сучасних моделей, що забезпечують рівні можливості для всіх здобувачів вищої освіти, незалежно від їхніх особливостей і можливостей. Особливу увагу в роботі приділено моделям співпраці, які набули широкого поширення у світі в різних варіаціях і передбачають тісну взаємодію між викладачами, вузькими спеціалістами та менеджментом ЗВО для забезпечення якісної освіти та соціальної підтримки здобувачів з особливими освітніми потребами. Наведено успішні приклади реалізації таких моделей в університетах США, Великобританії та Португалії. Презентовано експериментальну організаційну модель діяльності спеціального навчально-реабілітаційного підрозділу та/або групи психолого-педагогічного супроводу в інклюзивному освітньому середовищі ЗВО. Модель передбачає комплексний підхід, що включає навчально-організаційний, психолого-педагогічний та соціально-реабілітаційний супровід здобувачів. The article presents an analytical review of models of inclusive education for persons with special educational needs in higher education institutions in a historical retrospective: from the medical model, which assumed the segregation of such individuals in specialized settings, to modern models that provide equal opportunities for all higher education students, regardless of their characteristics and abilities. Particular attention is paid to collaborative models, which have gained widespread popularity worldwide in various forms and involve close interaction between faculty, specialized professionals, and university management to ensure quality education and social support for students with special educational needs. Successful examples of the implementation of such models in universities in the United States, the United Kingdom, and Portugal are provided. An experimental organizational model for the activities of a special educational and rehabilitation unit and/or a psychological and pedagogical support group within an inclusive educational environment at a university is presented. The model provides a comprehensive approach, including educational-organizational, psychological-pedagogical, and social-rehabilitation support for students. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23004 |
Розташовується у зібраннях: | 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Olha Hurenko.pdf | 504.94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.