Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22943
Назва: The dialect of hard and soft skills: a philosophical reflection on 21st century educational paradigms
Інші назви: Діалектика hard і soft skills: філософська рефлексія освітніх парадигм XXI століття
Автори: Байрамова, О. В.
Bairamova, Olena
Ключові слова: компетентнісна конвергенція
діалектика навичок
діалектика навичок
освітня парадигма
hard skills
soft skills
інтеграція компетентностей
філософія освіти
competency convergence
skills dialectics
educational paradigm
hard skills
hard skills
soft skills
competency integration
philosophy of education
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Bairamova О. The dialect of hard and soft skills: a philosophical reflection on 21st century educational paradigms / О. Bairamova // Наукове пізнання : методологія та технологія. – Одеса : Гельветика, 2025. – № 1 (55). – С. 60-67.
Короткий огляд (реферат): The article examines the dialectics of interaction between hard and soft skills as a fundamental issue of the modern educational paradigm. The research relevance is determined by global transformational processes in education and the necessity to rethink traditional approaches to professional competency formation in post-industrial society conditions. The need to bridge the gap between technocratic rationality and the humanistic dimension of education becomes particularly significant in the context of the fourth industrial revolution and artificial intelligence development. The purpose of the study to provide a philosophical reflection on the dialectical interaction between hard and soft skills in the context of educational paradigm transformation in the 21st century, as well as to develop a conceptual model reflecting the dialectical unity of these skills within the framework of holistic personality development. Research methods. The methodological foundation comprises a complex of complementary methods: dialectical, phenomenological, hermeneutical, as well as systemic and comparative approaches. The research is based on the principle of integrating theoretical and methodological approaches, which enabled the examination of professional competency formation in the unity of its ontological, epistemological, and axiological aspects, as well as analyzing the transformation of educational paradigms in the context of modern information society challenges. У статті досліджується діалектика взаємодії hard і soft skills як фундаментальна проблема сучасної освітньої парадигми. Актуальність дослідження зумовлена глобальними трансформаційними процесами в освіті та необхідністю переосмислення традиційних підходів до формування професійних компетентностей в умовах постіндустріального суспільства. Особливої значущості набуває потреба подолання розриву між технократичною раціональністю та гуманістичним виміром освіти в контексті четвертої промислової революції та розвитку штучного інтелекту. Мета дослідження: здійснення філософської рефлексії діалектичної взаємодії hard і soft skills у контексті трансформації освітніх парадигм XXI століття, а також розробка концептуальної моделі, що відображає діалектичну єдність цих навичок у контексті цілісного. розвитку особистості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22943
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bairamova Olena Viktorivna.pdf299.14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.