Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2292
Title: The organization of self-guided activity of future nursery scholl teachers on developing the speech expressiveness
Other Titles: Організація самоскеровуючої діяльності майбутніх вчителів ясел з розвитку виразності мовлення
Организация самонаправляющей деятельности будущих учителей яслей по развитию выразительности речи
Authors: Руденко, Юлія Анатоліївна
Руденко, Юлия Анатольевна
Rudenko, Yuliia Anatoliivna
Keywords: autonomy
self-employment
independent work
selfemployment of the future tutors of preschool educational institutions to develop their own expressive
speech
самостійна діяльність майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів з розвитку увиразнення
власного мовлення
самостійна робота
самостійність
самостійна діяльність
самостоятельность
самостоятельная деятельность
самостоятельная работа
самостоятельная деятельность будущих воспитателей дошкольных учебных заведений по развитию
выразительности собственной речи
Issue Date: 2015
Publisher: Poland: [б. в.]
Citation: Rudenko Yuliia. The organization of self-guided activity of future nursery scholl teachers on developing the speech expressiveness / Yulia Rudenko // EUROPEAN HUMANITIES STUDIES : State and Society. The faculty of social sciences (Pomeranian University in Slupsk) – Slupsk, Poland, 2014 – 2015. – № 2. – P. 131 – 144.
Abstract: The article considers the issues of organization in independent activity on the development of expressive speech future tutors of preschool educational institutions. The author considers the essence of the concepts of «self-employment», «independent work», «self-activity of future teachers in preschool educational institutions to develop their own expressive speech.» In the article the material organization of independent activity of students in the development of expressive speech during classroom and extracurricular hours is offered. Статтю присвячено розгляду питань організації самостійної діяльності з розвитку увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автор розглядає сутність понять «самостійна діяльність», «самостійна робота», «самостійна діяльність майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів з увиразнення власного мовлення». У статті подано матеріали для організації самостійної діяльності студентів з увиразнення мовлення під час аудиторних та позааудиторних годин. Статья посвящена рассмотрению вопросов организации самостоятельной деятельности по развитию выразительности речи будущих воспитателей дошкольных учебных заведений. Автор рассматривает сущность понятий «самостоятельная деятельность», «самостоятельная работа», «самостоятельная деятельность будущих воспитателей дошкольных учебных заведений по развитию выразительности собственной речи». В статье предложен материал для организации самостоятельной деятельности студентов по развитию выразительности речи во время аудиторных и внеаудиторных часов.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2292
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.