Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22368
Title: Особливості соціалізації студентської молоді в умовах війни: проблеми та перспективи
Authors: Павлов, Ю. В.
Keywords: процеси соціалізації
освітні заклади
студентська молодь
дистанційне навчання
воєнний стан
соціальна активність
громадські організації
processes of socialisation
educational institutions
student youth
distance learning
martial law
social activity
public organizations
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Павлов Ю. В. Особливості соціалізації студентської молоді в умовах війни: проблеми та перспективи / Ю. В. Павлов // Перспективи : соціально політичний журнал. – 2025. – № 1. – С. 154-162.
Abstract: Соціалізація молоді в умовах військового сьогодення України, стала новим процесом формування особистості, розвитку соціальних зв’язків та інтеграції в суспільство. Власне в умовах війни цей процес набув особливої важливості, оскільки студенти, як активна частина суспільства, стикаються з додатковими викликами, що впливають на їхній психологічний стан, освітню діяльність та соціальні зв’язки. Війна призводить до руйнації соціальних структур, втрати стабільності та обмеження можливостей для повноцінного соціального розвитку і, в свою чергу, проблема соціалізації студентської молоді в цих умовах набуває особливої актуальності через необхідність адаптації до нових реалій, враховуючи зміни в освітній системі, наявність обмежень для особистої взаємодії та посилення психологічного тиску. Метою статті є дослідження особливостей здійснення процесу соціалізації студентської молоді у військовий час та окреслення перспектив її оптимізації у післявоєнний період. Методологічними засадами дослідження стали системний підхід для розгляду соціалізації студентської молоді як складного багаторівневого процесу, що включає взаємодію різних соціальних інститутів (сім’я, заклади вищої освіти, соціальні групи) та враховує зовнішні фактори, зокрема війну. Компаративний метод (порівняльний аналіз), що був використаний для порівняння соціалізаційних процесів молоді в умовах війни та в мирний час, допоміг окреслити основні проблеми та виклики, які виникають у нинішніх кризових ситуаціях. Метод логічної будови використовувався у статті для чіткого структурування матеріалу, що дозволив послідовно структурувати проблеми та перспективи соціалізації студентської молоді під час війни. The socialisation of young people in the context of Ukraine's military situation has become a new process of personality formation, development of social ties and integration into society. In fact, in times of war, this process has become especially important, as students, as an active part of society, face additional challenges that affect their psychological state, educational activities and social connections. The war leads to the destruction of social structures, loss of stability and limited opportunities for full social development, and, in turn, the problem of socialisation of students in these conditions becomes particularly relevant due to the need to adapt to new realities, taking into account changes in the educational system, restrictions on personal interaction and increased psychological pressure. The purpose of the article is to study the peculiarities of the process of socialisation of student youth in wartime and to outline the prospects for its optimisation in the post-war period. The methodological basis of the study was a systematic approach to consider the socialisation of student youth as a complex multilevel process that includes the interaction of various social institutions (family, higher education institutions, social groups) and takes into account external factors, including war. The comparative method (comparative analysis) used to compare the socialisation processes of young people in wartime and peacetime helped to identify the main problems and challenges that arise in the current crisis situation. The method of logical structure was used in the article to clearly structure the material, which allowed to.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22368
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pavlov Yurii Valeriiovych.pdf292.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.