Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22367
Title: | Дослідження формування екологічно орієнтованої освіти в епоху штучного інтелекту |
Authors: | Левченков, Є. О. |
Keywords: | філософія освіти штучний інтелект smart-урбанізм екологічна свідомість цифровізація освіти стале навчання philosophy of education artificial intelligence smart urbanism environmental awareness digitalization of education sustainable learning |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Левченков Є. О. Дослідження формування екологічно орієнтованої освіти в епоху штучного інтелекту / Є. О. Левченков // Перспективи : соціально політичний журнал. – 2025. – № 1. – С. 145-153. |
Abstract: | Сучасний розвиток штучного інтелекту (ШІ) та цифрових технологій суттєво впливає на освітній простір, ставлячи перед ним виклики, пов’язані з екологічною сталостю та етичною відповідальністю. Традиційне протиставлення концепцій smart- та sustainable-освіти демонструє їхню часткову несумісність, оскільки технологічна ефективність не завжди враховує екологічні й соціальні аспекти. В українському освітньому дискурсі також відбувається активне осмислення проблеми цифровізації освіти з урахуванням гуманітарного виміру, що актуалізує необхідність міждисциплінарного аналізу. Мета дослідження – обґрунтувати філософські засади формування екологічно орієнтованої освітньої парадигми в умовах стрімкої інтеграції ШІ у навчальні процеси. Методи дослідження включають критичний аналіз сучасних наукових підходів до цифрової освіти та сталого розвитку, компаративний підхід до вивчення взаємозв’язку smart- та sustainable-урбанізму, а також філософсько-методологічний аналіз освітніх стратегій у контексті розвитку ШІ. The modern development of artificial intelligence (AI) and digital technologies significantly affects the educational space, posing challenges related to environmental sustainability and ethical responsibility. The traditional opposition of the concepts of smart and sustainable education demonstrates their partial incompatibility, since technological efficiency does not always take into account environmental and social aspects. In the Ukrainian educational discourse, there is also an active understanding of the problem of digitalization of education, taking into account the humanitarian dimension, which actualizes the need for interdisciplinary analysis. The purpose of the study is to substantiate the philosophical principles of the formation of an environmentally oriented educational paradigm in the context of the rapid integration of AI into educational processes. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22367 |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Levchenkov Yevheniy Oleksandrovych.pdf | 293.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.