Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22115
Title: | Студентський науковий гурток як інструмент розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти |
Other Titles: | Student scientific club as a tool for developing cognitive initiative of future teachers of preschool education institutions |
Authors: | Листопад, Олексій Анатолійович Lystopad, Oleksii Anatoliyovych Гуданич, Наталія Миколаївна Hudanych, Nataliia |
Keywords: | студентський науковий гурток науково-дослідницька діяльність розвиток пізнавальної ініціативності інформаційно-комунікаційні технології. student scientific club, research activities, development of cognitive initiative, information and communication technologies student scientific club research activities development of cognitive initiative information and communication technologies |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Глухівський педагогічний університет імені Олександра Довженка |
Citation: | Листопад О. А. Студентський науковий гурток як інструмент розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / О. А. Листопад, Н. М. Гуданич // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. - 2025. - Вип. 1 (57). - C. 30–38. |
Abstract: | Стаття присвячена аналізу особливостей організації студентського наукового гуртка як засобу розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Студентський науковий гурток розглядається як ефективний інструмент залучення студентів до науково-дослідницької роботи. Визначено сутність поняття студентський науковий гурток. Встановлено основні функції студентського наукового гуртка. Описано мету та завдання студентського наукового гуртка «Розвиток ініціативності: від здобувача вищої освіти до вихователя». Описано досвід студентського наукового гуртка «Розвиток ініціативності: від здобувача вищої освіти до вихователя». Представлені традиційні та інноваційні форми організації студентського наукового гуртка. Наведено особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації роботи студентського наукового гуртка. The article is devoted to the analysis of the peculiarities of organising a student scientific club as a means of developing the cognitive initiative of future teachers of preschool education institutions. The student scientific club is considered as an effective tool for involving students in research work. The essence of the concept of student scientific club is defined. The main functions of the student scientific club are determined. The purpose and tasks of the student scientific club ‘Development of initiative: from a higher education student to an educator’ are described. The experience of the student scientific club ‘Development of initiative: from a higher education student to an educator’ is described. Traditional and innovative forms of organising a student scientific club are presented. The peculiarities of using information and communication technologies in the organisation of the student scientific club are presented. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22115 |
Appears in Collections: | Кафедра дошкільної педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lystopad.pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.