Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21547
Title: | Самоменеджмент освітньої діяльності студентів як складова професійного розвитку засобами дистанційного супроводу |
Other Titles: | Self-management of students' educational activities as a component of professional development through distance support |
Authors: | Листопад, Олексій Анатолійович Lystopad, Oleksii Anatoliyovych Мардарова, Ірина Костянтинівна Mardarova, Iryna Kostyantynivna Гуданич, Наталія Миколаївна Hudanych, Nataliia |
Keywords: | професійна діяльність фахівці соціономічних спеціальностей соціальний працівник соціалізація особистості Self-Management of Students’ Educational Activity Professional Self-Realization Higher Education Institution |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка |
Citation: | Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. - 2023. - Вип. 53. - С. 40-51. |
Abstract: | У статті репрезентовано авторське бачення процесу соціалізації особистості в контексті професійної діяльності соціального працівника. Показано, що діяльність фахівців соціономічних спеціальностей безпосередньо пов'язана з людиною, із взаємовідносинами між особистістю, соціальними групами, суспільством і державою та спрямована на реалізацію процесу соціалізації людини. Проаналізовано ступінь урахування механізмів та технологій аксіологічного контенту процесу соціалізації в системі соціальної роботи. Доведено, що в цьому контексті соціальна робота розглядається як технологічний механізм соціалізації. Визначено сфери діяльності соціального працівника, що сприяють соціалізації особистості. Виявлено особливості діяльноісті соціального працівника в процесі десоціалізації та ресоціалізації особистості. The successful activity of any person is largely determined by the ability to manage oneself. Managing one's own personality is related to self-knowledge, a critical attitude towards oneself, analysis and development of strengths, and the ability to see and correct one's mistakes. The formation of an internal need for self-realization becomes a requirement of time and a condition for the realization of a person's personal potential because a person's ability to fulfil himself at a level adequate to his claims depends entirely on his individual involvement in the independent process of assimilating new knowledge. Therefore, one of the goals of professional training is the need to form strong fundamental knowledge, practical abilities and skills in students on the basis of which he would be able to study independently in the direction he needs; therefore it is necessary to develop selfmanagement of students' educational activities. Purpose. The article aims to analyse the peculiarities of self-management of students' educational activities as a component of professional development by means of remote support. Methods. Analysis, synthesis, comparison, abstraction, modelling, survey, content analysis, testing, specially developed questionnaires, individual and complex conversations with students, teachers, educators, directors (managers) and methodologists of preschool institutions. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21547 |
Appears in Collections: | Кафедра дошкільної педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SELF-MANAGEMENT.pdf | 976.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.