Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1949
Назва: Критерії, показники та рівні сформованості військово-спеціальної підготовки майбутніх офіцерів-психологів запасу
Інші назви: Criteria, indicators and levels of military-specific preparedness of future reserve officers-psychologists
Автори: Черкун, Ігор Анатолійович
Cherkun, Ihor
Ключові слова: студент
майбутній офіцер-психолог запасу
військово-спеціальна підготовка
критерій
військово-спеціальна підготовка
показник
рівень сформованості
військово-спеціальна компетентність
student
future reserve officers-psychologists
military-specific training
criterion
indicator
the level of formation
military-specific competence
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Черкун І. А. Критерії, показники та рівні сформованості військово-спеціальної підготовки майбутніх офіцерів-психологів запасу /І. А. Черкун // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – №10. – 115 – 119.
Короткий огляд (реферат): У статті подано аналіз особливостей критеріїв, показників і рівнів сформованості військово-спеціальної підготовки майбутніх офіцерів-психологів запасу та обґрунтування основних напрямів її вдосконалення. З’ясовано, що структура військово-спеціальної підготовки майбутніх офіцерів-психологів запасу являє собою єдність трьох кри- теріїв: мотиваційно-цільового, когнітивного, результативно-діяльнісного. У роботі також подано характеристику показників і рівнів сформованості вищезазначених критеріїв у майбутніх офіцерів-психологів запасу. Military-specific training of future reserve officers-psychologists, constant updating of their knowledge and skills are regarded as an important prerequisite for effective solution of educational problems in practice. Analysis of the list of duties of future reserve officers-psychologists in accordance with the military regulations of the Armed Forces of Ukraine has determined that 90% of their statutory responsibilities are associated with managing subordinates, that is, performing their duties in the system “man-to-man”. Military psychologists act as the direct organisers of social and psychological work; they are responsible for planning, methodological support, quality and efficiency of its implementation, and the efficiency of measures taken. Based on the understanding of the organisation of educational, social and psychological work, the criteria of militaryspecific preparedness of future reserve officers-psychologists have been identified. The structure of the military-specific training of future reserve officers-psychologists, according to the official duties, is aimed at implementing the goals of their professional activity – organising educational and social-psychological work in the military institution; it is a unity of three criteria: motivational and target-oriented, cognitive, performance and activity. Thus, the ability to conduct educational and socialpsychological work with future military reserve officers-psychologists is predetermined by abilities to hold educational events, study personnel and determine their moral and psychological state based on effective interaction, due to understanding the emotional and social importance of personal ways of solving professional problems.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1949
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Черкун І. А..pdf637.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.