Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1936
Title: Preparing future teachers for creating health preservation environment at primary schools in terms of inclusive education
Other Titles: Підготовка майбутніх педагогів до створення здоров’язбережувального середовища початкової школи в умовах інклюзії
Authors: Lavrenova, M. V.
Lalak, N. V.
Fenchak, L. M
Лавренова, Марія Василівна
Лалак, Н. В.
Фенчак, Л. М.
Keywords: inclusion
health preservation environment
future specialists
communication skills
health preservation
technology
інклюзія
здоров’язбережувальне середовище
майбутні фахівці
комунікативні навички
здоров’язбережувальні технології
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Lavrenova M. V. Preparing future teachers for creating health preservation environment at primary schools in terms of inclusive education / M. V. Lavrenova // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – №10. – 109-114.
Abstract: The paper covers the aspects of preparing future primary school teachers for creating health preservation environment in inclusive education. It has been found that the students specialised in primary education lack skills of communicating with children with different nosologies and practical skills required for implementing health preservation technologies into the educational process of primary schools. However, the survey demonstrated that the students are ready to work with children with special educational needs. The means facilitating the optimisation of students’ preparation for work with children under conditions of inclusive education have been described. Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх учителів початкової школи до створення здоров’язбережувального середовища в умовах інклюзії. Авторами, на основі анкетування студентів, з’ясовано, що майбутні педагоги готові працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Визначено, що студентам бракує комунікативних навичок у спілкуванні з дітьми з різними нозологіями та практичних умінь щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи. Розглянуто результати досліджень багатьох науковців, які засвідчують, що розумовий, емоційний і соціальний розвиток дітей з психофізичними вадами прямо залежить від позитивного ставлення до них, їх розуміння та прийняття педагогами, батьками і здоровими дітьми. Проведено аналіз навчальних дисциплін спеціальності «Початкова освіта», які своїм змістом сприяють підготовці студентів до створення такого навчального середовища: «Дидак- тика», «Теорія та методика виховання», «Вікова психологія», «Педагогічна майстерність», «Основи психодіагностики», «Основи екранного та сценічного мистецтва», «Методика навчання української мови», «Методика навчання літературного читання», «Педагогіка сімейного виховання», «Етнопедагогіка», «Безпека життєдіяль- ності», «Організація групи продовженого дня», «Анатомія та фізіологія дітей з основами генетики і валеології», «Основи медичних знань та охорони здоров’я», «Методика вивчення основ здоров’я в початковій школі», «Фізична культура з методикою навчання», «Основи валеології», «Основи інклюзивної педагогіки». Визначено роль позааудиторної роботи, що передбачає індивідуалізацію організаційних форм, методів виховання через розвиток особистісних якостей кожного студента. У процесі такої роботи формується комунікативна компетен-тність, студенти набувають практичних навичок роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та здійс- нюють інформаційно-просвітницьку діяльність серед молодших школярів та їхніх батьків. З’ясовано, що важливе місце серед багатьох факторів, що визначають успіх підготовки сучасного вчителя посідає педагогічна практика, адже тільки в практичних умовах школи первинне орієнтування може перейти у стійкі професійні навички. Під час практик майбутні вчителі розробляють і проводять виховні заходи й уроки, які сприяють формуванню здорового способу життя, профілактиці девіантної поведінки, вихованню культури між статевих і міжетнічних стосунків.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1936
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lavrenova M. V.,.pdf659.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.