Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18599
Title: Вплив ігрового віртуального середовища на формування соціокомунікативної взаємодії гравців
Other Titles: The impact of the gaming virtual environment on the formation of player’s social consciousness
Authors: Винник, Ілля Вікторович
Keywords: ігрове віртуальне середовище
пандемія
суспільна свідомість
гравці
MMORPG
Corrupted Blood
COVD-19
virtual gaming environment
pandemic
social consciousness
player
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Винник І. В. Вплив ігрового віртуального середовища на формування соціокомунікативної взаємодії гравців / І. В. Винник // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2023. – № 3. – С.141-148.
Abstract: Подія з вірусною хворобою «Corrupted Blood» у MMORPG грі World of Warcraft відбулася у вересні 2005 року через помилку розробників гри. Вірус мав бути частиною іншого ігрового випробування, але через технічні недоліки він почав поширюватися серед гравців усього віртуального світу. Цей випадок став приводом для вивчення того, як гравці реагують у кризових ситуаціях та як вони взаємодіють між собою. Мета дослідження – вивчити вплив рольових складових у віртуальних іграх на формування суспільної свідомості гравців. Віртуальні ігри надають можливість людині приймати рішення, які впливають на хід гри. Ця імерсивна інтерактивність дозволяє гравцям експериментувати з різними ролями і взаємодіяти з ігровим оточенням. Актуальність обумовлена постійним розвитком віртуального світу, його значним впливом на сучасне суспільство і зростаючим попитом. Віртуальність вже стала невід’ємною частиною побуту більшості людей на планеті, і ця тенденція продовжує зростати. Що в свою чергу надає великий обсяг явищ для досліджень у багатьох галузях наукового знання. Дослідження спрямоване на порівняння впливу віртуального ігрового середовища на суспільну свідомість гравців у віртуальній пандемії у грі World Of Warcraft з реальними діями людей під час пандемії COVID-19. Було використано спільні показники, щоб з’ясувати, як гравці реагують на події у віртуальному оточенні порівняно з реальними реакціями людей під час пандемії. The event of the viral disease «Corrupted Blood» in the MMORPG game World of Warcraft occurred in September 2005 due to a developer error. The virus was supposed to be part of another in-game experiment, but due to technical glitches, it started spreading among players throughout the virtual world. This incident became an opportunity to study how players react in crisis situations and how they interact with each other. The research aims to explore the impact of role-playing elements in virtual games on the formation of players’ social consciousness. Virtual games allow individuals to make decisions that affect the course of the game. This immersive interactivity enables players to experiment with different roles and interact with the game environment. The relevance of the study is driven by the continuous development of the virtual world, its significant influence on contemporary society, and the increasing demand. Virtuality has become an integral part of the daily lives of most people on the planet, and this trend continues to grow. This provides a vast area for research in many fields of scientific knowledge. The study focuses on comparing the influence of the virtual gaming environment on players’ social consciousness during a virtual pandemic in World of Warcraft with the real actions of people during the COVID-19 pandemic. Common indicators were used to understand how players respond to events in the virtual environment and compare them with real reactions of people during the pandemic. Various research methods were employed, including inductive analysis, comparative analysis, synthesis of literary scientific data, and analytical data analysis. This will allow us to gain a deeper understanding of how virtual games influence people’s perception and behavior in the modern world. This research allowed observing the social-psychological reactions of players and their interactions in the virtual world. It emphasized the importance of cooperation and response to crisis situations among playe
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18599
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vynnyk Illia Viktorovych.pdf286.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.