Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18568
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШтайнер, Тетяна Віталіївна-
dc.contributor.authorShtainer, Tetyana Vitaliivna-
dc.date.accessioned2023-12-27T12:50:28Z-
dc.date.available2023-12-27T12:50:28Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationShtainer T. The teacher's role in the formation of creative competence during students' project art-creative activities // The 15th International scientific and practical conference “Distance education as the main problem of young people” (December 26 - 29, 2023). Madrid, Spain. International. Science Group. 2023. - Madrid, Spain. 2023. - P. 200-202.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18568-
dc.description.abstractIf the teacher skilfully uses project technologies, then in the educational process itis possible to confirm his professionalism, innovative thinking, orientation to the personal development of the child. Therefore, it is necessary to determine the functionsperformed by the teacher for the formation of creative competence within the project artistic and creative activity. Among them, the following can be highlighted: help students use various sources of information they need in their work on a design project; to be a source of information and provide it to students; gradually coordinate the process of students' project activities; support and encourage children to implement design projects; support students' cognitive interest in working on the project; to have different technologies for working with materials (these technologies can be both traditional and more modern). Якщо вчитель уміло використовує проектні технології, то в навчальному процесі це можна підтвердити його професіоналізм, інноваційне мислення, орієнтацію наособистісний розвиток дитини. Тому необхідно визначити функції, які виконує вчитель для формування творчої компетентності в рамках проекту художньо-творча діяльність. Серед них можна виділити наступні: допомога учнів використовують у роботі над дизайн-проектом різноманітні джерела необхідної інформації; бути джерелом інформації та надавати її студентам; поступово координувати процес проектної діяльності учнів; підтримувати та заохочувати дітей до реалізації дизайн проекти; підтримувати пізнавальний інтерес учнів до роботи над проектом; мати різні технології роботи з матеріалами (ці технології можуть бути обома традиційні та більш сучасні).uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherMadrid, Spainuk
dc.subjectdesign projectuk
dc.subjectteacheruk
dc.subjectproject activituk
dc.subjectproject technologiesuk
dc.subjectart-creative activityuk
dc.subjectcreative competenceuk
dc.subjectдизайн-проєктuk
dc.subjectпедагогuk
dc.subjectпроєктна діяльністьuk
dc.subjectпроєктні технологіїuk
dc.subjectхудожньо-творча діяльністьuk
dc.subjectтворча компетентністьuk
dc.titleThe teacher's role in the formation of creative competence during students' project art-creative activitiesuk
dc.title.alternativeРоль учителя у формуванні творчої компетентності під час проектної художньо-творчої діяльності учнівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра технологічної і професійної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.