Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1814
Title: Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх вихователів до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку
Other Titles: Theoretical and Methodological Principles of Professional Training of Future Educators for the Development of Social Abilities and Skills of Preschool Children
Authors: Лесіна, Тетяна Миколаївна
Lesina, Tetiana Mykolaivna
Keywords: дошкільна соціальна зрілість
дитина передшкільного віку як суб’єкт соціальної дії
соціальні вміння і навички
професійна підготовленість до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку
майбутні вихователі
preschool social maturity
a preschool child as a subject of social action
social skills and abilities
professional preparedness for the development of preschool children’s social abilities and skills
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Лесіна Т. М. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх вихователів до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей предшкільного віку : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 : 13.00.08 / Тетяна Миколаївна Лесіна; наук. кер. А. М. Богуш; Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2019. – 488 с.
Abstract: У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку на основі системного, синергетичного, суб’єктно-діяльнісного, компетентнісного, аксіологічного, контекстного, акмеологічного, інтегративного підходів; розкрито сутність і структуру понять «підготовленість майбутнього вихователя до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку» як результату підготовки здобувачів вищої освіти до професійної діяльності. In the dissertation the theoretical and methodological principles of training future educators of preschool establishments for the development of preschool children’s social abilities and skills have been grounded on the basis of systemic, synergetic, subject and activity, competence, axiological, contextual, acmeological, integrative approaches; the essence and structure of the concepts "preparedness of the future educator for the development of preschool children’s social abilities and skills " as a result of training higher education applicants for professional activity have been revealed, the scientific status of the concepts "professional training", "preschool social maturity", "a preschool child as a subject of social action "," social abilities and skills of preschool children " have been specified ; the components of preparedness of future educators for the development of preschool children’s social abilities and skills (social and imperative, analytical and strategic, evaluative and reflexive).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1814
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lesina,.pdf11.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.