Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18129
Назва: Формування основ інформаційної культури у дітей старшого дошкільного віку
Автори: Romenska, Tamara Hryhorivna
Роменська, Тамара Григорівна
Вдовенко, Вікторія
Кравець, Надія
Ключові слова: інформаційна культура
діти старшого дошкільного віку
комп’ютер
інформаційнокомп’ютерні технології
медіаграмотність
Дата публікації: 2021
Видавництво: Актуальні питання гуманітарних наук
Бібліографічний опис: Вдовенко В. Формування основ інформаційної культури у дітей старшого дошкільного віку [Електронний ресурс] / В. Вдовенко, Н. Кравець, Т. Роменська // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2021. - Вип. 44(1). - С. 229-236
Короткий огляд (реферат): У статті охарактеризовано сутність поняття інформаційної культури у дітей старшого дошкільного віку. Визначено, що інформаційна культура як складова частина загальної культури людини відповідальна за процес отримання знань із навколишнього середовища; гармонійне засвоєння соціально значущої інформації; пізнавальну діяльність людини, основою якої є чіткі ціннісні орієнтири. Зазначено, що дошкільний вік – це період початкової соціалізації дитини, встановлення взаємовідносин із різними сторонами життя, залучення до світу культу- ри. Інформаційна культура є елементом культури загальнолюдської, а в її основі лежить освіта, оскільки вона готує людину до життя в інформаційному суспільстві, в якому необхідно вміти виробляти та використовувати інформацію, оцінювати її, диференціювати та виділяти головне. Зауважено, що період дошкільного дитинства створює передумови розвитку дитини як особистості. Доведено, що формування особистості ґрунтується на принципах педагогіки успіху. Виділено методи педагогічного впливу, котрі орієнтовані на задоволення потреби дитини в самореалізації за рахунок збагачення її новими знаннями та способами діяльності. У цьому процесі враховуються індивідуальні особливості кожної дитини, при цьому освіта має охопити весь спектр соціально значущих напрямів, забезпечуючи гармонію зовнішнього і внутрішнього світу дитини. Обґрунтовано, що під час формування особистісної культури необхідно враховувати також її якісно новий компонент – інформаційну культуру. Дитина як ніхто інший потребує доступної, зрозумілої та необхідної їй інформації, завдяки якій вона отримує уявлення про світ, вчиться мислити та аналізувати, розвиває свої здібності, пам’ять, уяву. Основою цього є дитячі книжки, телевізійні програми для дітей, розвиваючі комп’ютерні ігри.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18129
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Romenska.pdf412.24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.