Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛю Їге-
dc.contributor.authorLiu Yige-
dc.date.accessioned2023-10-31T12:39:53Z-
dc.date.available2023-10-31T12:39:53Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛю Їге. Підготовка майбутніх учителів іноземної мови та літератури до крос-культурного навчання в мультикультурному освітньому просторі : діс. ... док. філос. наук : 015 / Лю Їге; наук. кер. І. О. Пальшкова; ПНПУ им. К. Д. Ушинського. - Одеса, 2023. - 306 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18119-
dc.description.abstractIn the dissertation research, a comprehensive solution to the problem of modern pedagogical science and practice was implemented – the preparation of future foreign language and literature teachers for cross-cultural learning in a multicultural educational space. On the basis of the scientific study of normative state documents, normative legal acts, scientific concepts and programs for the development of the education system in Ukraine, it was established that globalization and integration processes in the social sphere have caused the reformation of the educational space of the country - the requirements for the professionalism of specialists who are directly involved in foreign-language and "foreign-cultural" communication are changing. Therefore, the leading goal of reforming the education system is the "erasing" of cultural and linguistic boundaries between peoples (ethnic groups, cultures), and the establishment of a full-fledged dialogue of cultures is facilitated by the implementation of a cross-cultural approach in the training of specialists. У дисертаційному дослідженні здійснено комплексне вирішення проблеми сучасної педагогічної науки і практики – підготовка майбутніх учителів іноземної мови та літератури до крос-культурного навчання в мультикультурному освітньому просторі. На підставі наукового опрацювання нормотворчих державних документів, нормативно-правових актів, наукових концепцій та програм розвитку системи освіти в Україні встановлено, що глобалізаційні інтеграційні процеси в соціальній сфері спричинили переформатування освітнього простору країни – змінюються вимоги до професіоналізму фахівців, які безпосередньо залучені до іншомовної та «інокультурної» комунікації. Відтак, провідною метою реформування системи освіти є «стирання» культурно-мовних меж між народами (етносами, культурами), а встановленню повноцінного діалогу культур сприяє реалізація крос-культурного підходу у підготовці фахівців.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectteacheruk
dc.subjectforeign language and literature teacheruk
dc.subjectmulticulturalismuk
dc.subjectmulticultural educational spaceuk
dc.subjectcross cultureuk
dc.subjectcross-cultural learninguk
dc.subjectcross-cultural didacticsuk
dc.subjectintercultural communicationuk
dc.subjectpreparationuk
dc.subjectreadinessuk
dc.subjecteducational spaceuk
dc.subjectвчительuk
dc.subjectвчитель іноземної мови та літературиuk
dc.subjectмайбутні вчителі іноземної мови та літературиuk
dc.subjectмультикультуралізмuk
dc.subjectмультикультурний освітній простірuk
dc.subjectкрос-культураuk
dc.subjectкрос-культурне навчанняuk
dc.subjectкрос-культурна дидактикаuk
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectготовністьuk
dc.subjectосвітній простірuk
dc.titleПідготовка майбутніх учителів іноземної мови та літератури до крос-культурного навчання в мультикультурному освітньому просторіuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu Yige.pdf3.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.