Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1787
Title: Педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників
Other Titles: Pedagogical conditions of multimedia technologies’ use in the preparation of future civil-engineers
Authors: Дубініна, Наталя Василівна
Dubinina, Natalya Vasylivna
Keywords: мультимедійні технології
мультимедійні технології навчального призначення
готовність майбутніх інженерів-будівельників до розв’язання професійних завдань із застосуванням мультимедійних технологій
підготовка майбутніх інженерів-будівельників із застосуванням мультимедійних технологій
multimedia technologies
multimedia technologies of educational purpose
preparation
the readiness of civil-engineers to the solving of professional tasks with the use of multimedia technologies
the preparation of future civil-engineers with the use of multimedia technologies
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Дубініна Н. В. Педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталя Василівна Дубініна; наук. кер. І. А. Левіна; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 20 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників. Науково обґрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови застосування мультимедійних технологій у підготовці майбутніх інженерів-будівельників (озброєння студентів системою знань, умінь та навичок щодо застосування мультимедійних технологій; залучення майбутніх інженерів-будівельників до вирішення професійно-зорієнтованих завдань засобами мультимедійних технологій; створення емоційної привабливості творчої діяльності майбутніх інженерів-будівельників із застосуванням мультимедійних технологій). Theoretically substantiated and experimentally tested pedagogical conditions of multimedia technologies’ use in the preparation of future civil-engineers (the increase of the level of awareness with the system of knowledge and skills of multimedia technologies use; students’ attraction to solving of practical oriented tasks by means of multimedia technologies; the creation of emotional attraction of future civil-engineers’ creative activity with the use of multimedia technologies ); the definition of “the readiness to the solving of professional tasks with the use of multimedia technologies” is given; the notion “multimedia technologies of educational purpose” is specified; the experimental methodic and the model of multimedia technologies’ use, which includes three stages (initial, basic and finishing) are developed and approved. The special course “Multimedia technologies in the educational space of modernity” is developed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1787
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дубiніна Наталя Василівна автореф.pdf196 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.