Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1762
Title: Парадигми розвитку технічного знання в цивілізаційній історії людства
Other Titles: Парадигмы развития технического знания в цивилизационной истории человечества
Paradigms of development of the technical knowledge in the civilizational history of humanity
Authors: Дидишко, Йосип Йосипович
Дыдышко, Иосиф Иосифович
Dydyshko, Iosif Iosifovich
Keywords: технічне знання
парадигма
техне
інформація
технологічні уклади
епістемологія
методологія
геометрія технічного мислення
ноосферна освіта
маркер
технічні науки
цивілізація
технічна раціональність
когнітивний паттерн
техническое знание
парадигма
техне
информация
технологические уклады
эпистемология
методология
геометрия мышления
ноосферное образование
маркер
технические науки
цивилизация
техническая рациональность
когнитивный паттерн
technical knowledge
paradigm
techno
the information
the technological foundations
epistemology
methodology
geometry of thinking
education of noosphere
marker
technical science
civilization
technical rationality
cognitive pattern
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Дидишко Й. Й. Парадигми розвитку технічного знання в цивілізаційній історії людства : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 09.00.03 / Йосип Йосипович Дидишко; наук. кер. О. П. Пунченко; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 20 с.
Abstract: Дисертація присвячена обґрунтуванню парадигм технічного знання в цивілізаційній історії людства. У роботі артикульовано вибудовані вектори розвитку цього знання, їх поступальний цілеспрямований процес. З’ясовано загальну сутність парадигми «техне» на дослідженнях розвитку технічного знання у Стародавніх Китаї, Греції, Римі та латиноамериканських цивілізаціях. Розкрито дуалістичний характер парадигми техногенної цивілізації, розмежовано зміст технічного знання та технічних наук, що з’являються. Охарактеризовано техно-інформаційну парадигму сучасного технічного знання, з’ясовано нові вектори людської діяльності, які заломлюються через інформацію як фундаментальну сутність нової цивілізації. Проаналізовано основні технологічні уклади. Диссертация посвящена обоснованию парадигм технического знания в цивилизационной истории человечества. Социокультурная сущность технического знания как маркера цивилизационного развития человечества раскрывается через анализ развития и использования техники и технологии, а также, а это основное, через анализ этого типа знания как элемента духовной культуры. Конкретизация технического знания репрезентирует его как особую целостность, в которой основные универсалии пребывают в виде конструктивной взаимосвязи. Отдавая приоритет культурогенному фактору, в диссертации этот вид знания охарактеризован как совокупность форм и видов духовного выражения культурной преобразующей деятельности человека и общества. The dissertation is dedicated to justification paradigms technical knowledge in the civilizational history of humanity. In the work focused the attention to forming vectors of the development of this knowledge as a gradual focused process. It is shown the general nature of paradigms "techno" in studies of technical knowledge in ancient China, Greece, Rome and the Latin-American civilizations. Author reveals the dualistic nature of paradigm of the technogenic civilization, delineates content of the technical knowledge and emerging technical sciences. Also is characterized techno-information paradigm of modern technical knowledge, clarified new vectors of human activities that are refracted through the information as a fundamental essence of a new civilization. In the work analyzed the basic technological foundations.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1762
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дыдышко Иосиф Иосифович aref.pdf200.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.