Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17577
Title: Освіта як процес самоздійснення індивідуальності: проблемиі перспективи
Authors: Поплавська, Тетяна Миколаївна
Поплавская, Татьяна Николаевна
Poplavska, Tetiana Mykolaivna
Keywords: самоздійснення індивідуальності
освіта
свобода людини
приймання рішення
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Поплавська Т. М. Освіта як процес самоздійснення індивідуальності: проблемиі перспективи / Т. М. Поплавська // Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства : матеріали V Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Одеса, 25-26 травня 2023 р.) / Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності; [О. М. Єременко, М. В. Пальчинська (рец.)]. - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2023. – С. 121-123.
Abstract: Новий час та нові можливості відкривають для людини можливість обирати, але людина не готова обирати. Вона не знає, як і що вибирати, не відчуває відповідальності за свій вибір, не вміє виявляти волю, приймати рішення та залишатися їм вірною. У цьому виявляється незрілість людини по відношенню до свободи та свого життя. Самоздійснення - це найважливіше вільне рішення людини, сильної і впевненої, яка володіє собою і може дійсно вільно розпоряджатися собою. Здійснена людина у своєму житті – це людина, яка чітко розуміє себе, живе обраними цінностями, що орієнтується на сенс, вміє бути відповідальною за свій вибір та життєвий шлях. Як бути такою? – фундаментальна людська проблема-виклик, проте допомогти їй у цьому виборі, у підготовці до вибору може і має бути освіта. Питання в тому – якою має бути ця освіта? Освіта, як соціальний феномен, може і має стати базовою антропологічною можливістю екзистенційного вибору, який людина робить між заданістю соціального буття, його вимог та зобов'язань та життєвим виразом себе. Роблячи вибір, людина втілює себе у житті, і навіть здійснює себе як власний проект. Однак, роблячи вибір між екзистенційною свободою та імперативом у системі освіти, необхідно бути готовим до переживання самотності, подолання відчаю та внутрішнього вакууму, пов'язаного з неясними перспективами у професійній реалізації. Потрібно бути готовим до усвідомлення завдань та власного потенціалу на противагу відчуженню та апатії, до усвідомлення дихотомічності події з іншими, до пошуку позитивних цінностей освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17577
Appears in Collections:Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Poplavska.pdf2.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.