Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1749
Title: Трансформації програмово-методичного забезпечення ігрової діяльності дітей дошкільного віку (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)
Other Titles: Transformations of program and methodical materials of preschool-age children’s play activity (the second half of the XXth century – the beginning of the XXIst century)
Authors: Довбня, Софія Олегівна
Dovbnya, Sofiya Olegivna
Keywords: трансформації
ігрова діяльність
програма
програмово-методичне забезпечення
дошкільне виховання
дошкільна освіта
transformations
play activity
program
program and methodical support of educational process
preschool training
preschool education
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Довбня С. О. Трансформації програмово-методичного забезпечення ігрової діяльності дітей дошкільного віку (друга половина ХХ - початок ХХІ століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Софія Олегівна Довбня; наук. кер. Н. В. Кудикіна; Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2015. – 21 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі трансформації програмово-методичного забезпечення ігрової діяльності дітей дошкільного віку у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття. Визначено сутність феномена «програмово-методичне забезпечення ігрової діяльності» як взаємозалежне утворення системного характеру, що відображає зміст програми з ігрової діяльності і є підґрунтям для створення навчально-методичних видань фахової спрямованості, узагальнення та поширення передового досвіду, що забезпечують організацію ігрової діяльності дітей дошкільного віку в навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу, уточнено поняття «трансформація», «ігрова діяльність», «програма», «методичне забезпечення». The thesis deals with the issue of transformations of program and methodical materials of preschool-age children’s play activity (the second half of the XXth – the beginning of the XXIst centuries). The essence of the phenomenon «program and methodical materials support of play activity» has been defined. It means interconnected formation of systematic character that reflects the content of the program of play activity and serves as a foundation for professional teaching materials creation, generalization and spreading the best teaching practices that help to organize the preschool-age children’s play activity in the educational process of preschool educational institutions; the notions «transformation», «play activity», «program», «methodical support of educational process» have been specified. The evolution of program and methodical materials of preschool-age children’s play activity and the scientific research sources have been analyzed and systematized. The preconditions of formation of preschool-age children’s play activity program and methodical materials have been defined.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1749
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Довбня Софія Олегівна aref.pdf269.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.