Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17470
Title: Developing future pe teachers’ critical thinking skills while studying english
Other Titles: Розвиток навичок критичного мислення майбутніх учителів фізкультури під час вивчення англійської мови
Authors: Budas, Iuliia
Keywords: критичне мислення
майбутній вчитель фізкультури
проблемне навчання
critical thinking
problem-based learning
future physical education teacher
Issue Date: 2023
Publisher: Магістр
Citation: Budas Iuliia Developing future pe teachers’ critical thinking skills while studying english / Budas Iuliia // Актуальні проблеми сучасної філології та методики викладання іноземних мов: зб. наук. праць / за ред. А. А. Юмрукуз ; МОН України ; ПНПУ ім. К. Д. Ушинського; Вінницький державний педагогічний ун-т ім. М. Коцюбинського; Аріельський ун-т; Ін-т мовної освіти Норвіча; Харбінський інженерний ун-т; Центральний університет Хар’яна (Індія). – Одеса: Магістр, 2023. – С. 24-26.
Abstract: Nowadays developing critical thinking is an integral part of any curriculum. Training prospective PE teachers’ mind to think reflectively is regarded essential because in future students can often find themselves in situations when they have to meet challenges and take complicated decisions. While discussing different situation at English lessons, PE students can be introduced to challenging circumstances at PE lessons, trainings or real-life situations when they will have to analyze problems, evaluate possible consequences and make decisions quickly. Using problem-based learning, gaming, discussions, and simulations, teachers of English can motivate PE students to learn the language and simultaneously these activities will rack students’ brains. Remembering real-life situations, discussing and reflecting on problem solutions future PE teachers will develop their foreign language proficiency but also their critical thinking will surely improve. Students maybe askedto evaluateeach other’s health andphysical conditions and therefore recommend suitable exercises for each other. Future PE teachers can research which activities are good for cardio or for strength training, simultaneously learning the vocabulary describing these activities. Avoiding injuries at PE lessons is another important topic to talk through. Ranking physical exercises from the most to the least traumatic, matching these exercises to suit pupils’ age, problems and needs, measuring benefits, risks and outcomes can be exciting topics for future PE teachers to discuss which will make them consider the circumstances and evaluate people’s needs. Сьогодні розвиток критичного мислення є невід’ємною частиною будь-якої навчальної програми. Навчання майбутніх вчителів фізкультури рефлексивному мисленню вважається важливим, тому що в майбутньому студенти часто потрапляють у ситуації, коли їм доведеться вирішувати проблеми та приймати складні рішення. Під час обговорення різноманітних ситуацій на уроках англійської мови студенти фізкультури можуть познайомитися зі складними обставинами на уроках фізкультури, тренінгах або реальними ситуаціями, коли їм доведеться аналізувати проблеми, оцінювати можливі наслідки та швидко приймати рішення. Використовуючи проблемне навчання, ігри, дискусії та симуляції, вчителі англійської мови можуть мотивувати студентів фізкультури вивчати мову, і водночас ці дії ламають мізки студентів. Згадуючи ситуації з реального життя, обговорюючи та розмірковуючи над вирішенням проблем, майбутні вчителі фізкультури розвиватимуть рівень володіння іноземною мовою, а також, безсумнівно, покращать своє критичне мислення. Студентів можуть попросити оцінити стан здоров’я та фізичний стан один одного, а отже, порекомендувати один одному відповідні вправи. Майбутні вчителі фізкультури можуть досліджувати, які види діяльності корисні для кардіо чи силових вправ, одночасно вивчаючи лексику, що описує ці види діяльності. Уникнення травм на уроках фізкультури – ще одна важлива тема для обговорення.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17470
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасної філології та методики викладання іноземних мов (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iuliia Budas.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.