Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17452
Title: Teaching questioning speech acts within cognitive-communicative paradigm: interdisciplinary integration
Other Titles: Навчання питальних мовленнєвих актів у контексті когнітивно комунікативної парадигми: міждисциплінарна інтеграція
Authors: Єременко, Тетяна Євстафіївна
Yeremenko, Tetyana Yevstafiyivna
Лук'янченко, Ірина Олегівна
Lukyanchenko, Iryna Olegivna
Keywords: questioning speech acts
prospective EL teachers
research mini-project
integration
cognitive-communicative paradigm
research mini-project
cognitive-communicative paradigm
integration
питальні мовленнєві акти
майбутні вчителі англійської мови
дослідницький мініпроєкт
інтеграція
комунікативно-когнітивна парадигма
Issue Date: 2023
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Єременко Т. Є. Teaching questioning speech acts within cognitive-communicative paradigm: interdisciplinary integration / Т. Є. Єременко, І. О. Лук'янченко // International journal of philology. Міжнародний філологічний часопис. - Vol. 11. № 1. - 2020. - Р. 122-131.
Abstract: The article focuses on the problem of developing professional speech skills in advanced university students – prospective English teachers. The authors argue a vivid potential of the integrated research project aimed at raising in students awareness of effective teacher speech acts in the English language classroom. The “Questioning Speech Acts: Teaching Challenges” project was realized within the course “Theory and practice of speech communication” and students’ teaching practice. Questioning speech acts are prioritized in view of their role in the classroom discourse. The purpose of this article is to present the results of the experience teaching questioning speech acts by combining linguistic instruction and practice in professional context through linking knowledge and professional skills acquisition with research work. The study presented is a fragment of the complex investigation aimed at increasing master degree (MA) students’ awareness of questioning techniques as an important element of classroom discourse.У статті автори розкривають значний потенціал інтегрованого дослідницького проєкту для підготовки студентів – майбутніх викладачів англійської мови – до вербальної взаємодії між вчителем та учнем на занятті з англійської мови. Увагу сфокусовано на питальних мовленнєвих актах як пріоритетних з огляду на їх домінуючу роль у реалізації дидактичного дискурсу. Метою представленої наукової розвідки є опис результатів експериментального навчання, спрямованого на оволодіння студентами магістратури вміннями формулювати та успішно використовувати питальні мовленнєві акти у дидактичному дискурсі. Представлене дослідження здійснювалося в рамках комплексного дослідження, спрямованого на підвищення грамотності студентів магістратури в реалізації питальних мовленнєвих актів для ефективного будування власної мовленнєвої поведінки на занятті з англійської мови.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17452
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YEREMENKO.pdf651.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.