Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄременко, Тетяна Євстафіївна-
dc.contributor.authorYeremenko, Tetyana Yevstafiyivna-
dc.contributor.authorЛук'янченко, Ірина Олегівна-
dc.contributor.authorLukyanchenko, Iryna Olegivna-
dc.date.accessioned2023-07-06T09:30:21Z-
dc.date.available2023-07-06T09:30:21Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЄременко Т. Є. Teaching questioning speech acts within cognitive-communicative paradigm: interdisciplinary integration / Т. Є. Єременко, І. О. Лук'янченко // International journal of philology. Міжнародний філологічний часопис. - Vol. 11. № 1. - 2020. - Р. 122-131.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17452-
dc.description.abstractThe article focuses on the problem of developing professional speech skills in advanced university students – prospective English teachers. The authors argue a vivid potential of the integrated research project aimed at raising in students awareness of effective teacher speech acts in the English language classroom. The “Questioning Speech Acts: Teaching Challenges” project was realized within the course “Theory and practice of speech communication” and students’ teaching practice. Questioning speech acts are prioritized in view of their role in the classroom discourse. The purpose of this article is to present the results of the experience teaching questioning speech acts by combining linguistic instruction and practice in professional context through linking knowledge and professional skills acquisition with research work. The study presented is a fragment of the complex investigation aimed at increasing master degree (MA) students’ awareness of questioning techniques as an important element of classroom discourse.У статті автори розкривають значний потенціал інтегрованого дослідницького проєкту для підготовки студентів – майбутніх викладачів англійської мови – до вербальної взаємодії між вчителем та учнем на занятті з англійської мови. Увагу сфокусовано на питальних мовленнєвих актах як пріоритетних з огляду на їх домінуючу роль у реалізації дидактичного дискурсу. Метою представленої наукової розвідки є опис результатів експериментального навчання, спрямованого на оволодіння студентами магістратури вміннями формулювати та успішно використовувати питальні мовленнєві акти у дидактичному дискурсі. Представлене дослідження здійснювалося в рамках комплексного дослідження, спрямованого на підвищення грамотності студентів магістратури в реалізації питальних мовленнєвих актів для ефективного будування власної мовленнєвої поведінки на занятті з англійської мови.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.subjectquestioning speech actsuk
dc.subjectprospective EL teachersuk
dc.subjectresearch mini-projectuk
dc.subjectintegrationuk
dc.subjectcognitive-communicative paradigmuk
dc.subjectresearch mini-projectuk
dc.subjectcognitive-communicative paradigmuk
dc.subjectintegrationuk
dc.subjectпитальні мовленнєві актиuk
dc.subjectмайбутні вчителі англійської мовиuk
dc.subjectдослідницький мініпроєктuk
dc.subjectінтеграціяuk
dc.subjectкомунікативно-когнітивна парадигмаuk
dc.titleTeaching questioning speech acts within cognitive-communicative paradigm: interdisciplinary integrationuk
dc.title.alternativeНавчання питальних мовленнєвих актів у контексті когнітивно комунікативної парадигми: міждисциплінарна інтеграціяuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YEREMENKO.pdf651.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.