Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17425
Назва: Sociolinguistic aspects of the foreign students' motivation to learn languages (sociolinguistics of modern english)
Інші назви: Соціолінгвістичні аспекти мотивації іноземних студентів до вивчення мов (соціолінгвістика сучасної англійської мови)
Автори: Afonina, I.
Serebrianska, I.
Koknova, T.
Riabova, K.
Zaіtseva, Catheryna Ivanivna
Зайцева, Катерина Іванівна
Ключові слова: sociolinguistics
motivation
foreign language
higher education
foreign students
соціолінгвістика
мотивація
іноземна мова
вища освіта
іноземні студентів
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Afonina I. Sociolinguistic aspects of the foreign students' motivation to learn languages (sociolinguistics of modern english) / I. Afonina, Т. Koknova, I. Serebrianska, К. Riabova, C. Zaіtseva // Journal of interdisc iplinary research. - 2022. - June. - Р. 11-15.
Короткий огляд (реферат): Modern linguistic science addresses several topical and applied scientific problems related to the study of the underlying nature of language sociolinguistic parameters. This paper examines the influence of social and verbal aspects on foreign students' motivation to learn languages. This article aims at establishing the components of foreign students' motivation to learn languages, the transformation of these changes according to the language proficiency level, and, also, to determine the main variables of sociolinguistic correlates. The methodology is based on a comprehensive approach. The methodology implementation tool consists of several methods: experimental method, sociolinguistic method, statistical and empirical methods, comparative-historical analysis method. The hypothesis lies in the fact that the involvement of sociolinguistic components in the language learning process by foreign students allows to determine and increase the overall motivation of students, forming a positive attitude to the acquisition of foreign languages. The result is to identify the level, components, and causes of students' motivation in terms of the sociolinguistic component involved in the learning process. In future research, it is necessary to further develop the theory and practice of sociolinguistic methods (adapted for educational and diagnostic purposes) and to determine the level of foreign students' motivation for learning. учасна лінгвістична наука розглядає декілька актуальних і прикладних наукових проблем, пов’язаних із вивченням глибинної природи мовних соціолінгвістичних параметрів. У цій статті розглядається вплив соціальних і вербальних аспектів на мотивацію іноземних студентів до вивчення мов. Ця стаття спрямована на встановлення компоненти мотивації іноземних студентів до вивчення мов, трансформацію цих змін відповідно до рівня володіння мовою, а також визначити основні змінні соціолінгвістичних корелятів. В основу методики покладено комплексний підхід. Інструмент реалізації методології складається з кількох методів: експериментального методу, соціолінгвістичного методу, статистичного та емпіричного методів, методу порівняльно-історичного аналізу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17425
Розташовується у зібраннях:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sociolinguistic aspects of the.pdf466.26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.