Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17425
Title: Sociolinguistic aspects of the foreign students' motivation to learn languages (sociolinguistics of modern english)
Other Titles: Соціолінгвістичні аспекти мотивації іноземних студентів до вивчення мов (соціолінгвістика сучасної англійської мови)
Authors: Afonina, I.
Serebrianska, I.
Koknova, T.
Riabova, K.
Zaіtseva, Catheryna Ivanivna
Зайцева, Катерина Іванівна
Keywords: sociolinguistics
motivation
foreign language
higher education
foreign students
соціолінгвістика
мотивація
іноземна мова
вища освіта
іноземні студентів
Issue Date: 2022
Citation: Afonina I. Sociolinguistic aspects of the foreign students' motivation to learn languages (sociolinguistics of modern english) / I. Afonina, Т. Koknova, I. Serebrianska, К. Riabova, C. Zaіtseva // Journal of interdisc iplinary research. - 2022. - June. - Р. 11-15.
Abstract: Modern linguistic science addresses several topical and applied scientific problems related to the study of the underlying nature of language sociolinguistic parameters. This paper examines the influence of social and verbal aspects on foreign students' motivation to learn languages. This article aims at establishing the components of foreign students' motivation to learn languages, the transformation of these changes according to the language proficiency level, and, also, to determine the main variables of sociolinguistic correlates. The methodology is based on a comprehensive approach. The methodology implementation tool consists of several methods: experimental method, sociolinguistic method, statistical and empirical methods, comparative-historical analysis method. The hypothesis lies in the fact that the involvement of sociolinguistic components in the language learning process by foreign students allows to determine and increase the overall motivation of students, forming a positive attitude to the acquisition of foreign languages. The result is to identify the level, components, and causes of students' motivation in terms of the sociolinguistic component involved in the learning process. In future research, it is necessary to further develop the theory and practice of sociolinguistic methods (adapted for educational and diagnostic purposes) and to determine the level of foreign students' motivation for learning. учасна лінгвістична наука розглядає декілька актуальних і прикладних наукових проблем, пов’язаних із вивченням глибинної природи мовних соціолінгвістичних параметрів. У цій статті розглядається вплив соціальних і вербальних аспектів на мотивацію іноземних студентів до вивчення мов. Ця стаття спрямована на встановлення компоненти мотивації іноземних студентів до вивчення мов, трансформацію цих змін відповідно до рівня володіння мовою, а також визначити основні змінні соціолінгвістичних корелятів. В основу методики покладено комплексний підхід. Інструмент реалізації методології складається з кількох методів: експериментального методу, соціолінгвістичного методу, статистичного та емпіричного методів, методу порівняльно-історичного аналізу.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17425
Appears in Collections:Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sociolinguistic aspects of the.pdf466.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.