Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17383
Title: Vocal education in the context of intercultural communication: Experience of teaching chinese students
Other Titles: Вокальна освіта в контексті міжкультурної комунікації: досвід навчання китайських студентів
Authors: Ніколаї, Галина Юріївна
Nikolai, Halyna Yu
Halyna Yu
Mirosław Kisiel
Keywords: vocal training
communication
interculturalism
higher art education in Ukraine
teaching Chinese student
вокальна підготовка
спілкування
міжкультурність
вища мистецька освіта в Україні
викладання китайської мови студентів
Issue Date: 2023
Publisher: Міжнародний журнал китайської освіти (IJCE) є результатом співпраці між Brill Academic Publishers та Інститутом освіти Університету Цінхуа
Citation: Halyna Nikolai Vocal education in the context of intercultural communication: Experience of teaching chinese students / Halyna N., Mirosław Kisiel, Yan Peng // International Journal of Chinese Education. 2023. accepted 23 March 12(1).- Р. 1-12.
Abstract: The article considers vocal education in an intercultural communication perspective, presents corresponding Polish research and experience of Chinese students training in Ukrainian uni versities. The result of the study is the idea of creating a kind of multi-aesthetic synthesis, where a specific association of vocal activities in different cultures will be made. One example of this is a project that will contain both the European vocal technique elements and the Chinese singing tradition in one performance. The article proves that internationalization processes in higher art education create the context of intercultural communication in the process of vocal training of Chinese students and a new trend emerges – research area of Chinese PhD students in Ukrainian universities. The studies of Chinese researchers conducted in Ukraine contribute to the achievement of the specified synthesis. статті розглядається вокальна освіта в ракурсі міжкультурної комунікації, представлено відповідні польські дослідження та досвід навчання китайських студентів в українських вишах. Результатом дослідження є ідея створення свого роду поліестетичного синтезу, де буде здійснено специфічне об’єднання вокальної діяльності в різних культурах. Одним із прикладів цього є проект, який міститиме в одному виконанні як елементи європейської вокальної техніки, так і китайську співочу традицію. У статті доводиться, що процеси інтернаціоналізації у вищій мистецькій освіті створюють контекст міжкультурної комунікації в процесі вокальної підготовки китайських студентів і виникає новий напрям – науковий напрямок китайських аспірантів в українських університетах. Сприяють дослідження китайських дослідників, проведені в Україні досягнення зазначеного синтезу.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17383
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.