Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНіколаї, Галина Юріївна-
dc.contributor.authorNikolai, Halyna Yu-
dc.contributor.authorHalyna Yu-
dc.contributor.authorMirosław Kisiel-
dc.date.accessioned2023-06-19T17:25:09Z-
dc.date.available2023-06-19T17:25:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationHalyna Nikolai Vocal education in the context of intercultural communication: Experience of teaching chinese students / Halyna N., Mirosław Kisiel, Yan Peng // International Journal of Chinese Education. 2023. accepted 23 March 12(1).- Р. 1-12.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17383-
dc.description.abstractThe article considers vocal education in an intercultural communication perspective, presents corresponding Polish research and experience of Chinese students training in Ukrainian uni versities. The result of the study is the idea of creating a kind of multi-aesthetic synthesis, where a specific association of vocal activities in different cultures will be made. One example of this is a project that will contain both the European vocal technique elements and the Chinese singing tradition in one performance. The article proves that internationalization processes in higher art education create the context of intercultural communication in the process of vocal training of Chinese students and a new trend emerges – research area of Chinese PhD students in Ukrainian universities. The studies of Chinese researchers conducted in Ukraine contribute to the achievement of the specified synthesis. статті розглядається вокальна освіта в ракурсі міжкультурної комунікації, представлено відповідні польські дослідження та досвід навчання китайських студентів в українських вишах. Результатом дослідження є ідея створення свого роду поліестетичного синтезу, де буде здійснено специфічне об’єднання вокальної діяльності в різних культурах. Одним із прикладів цього є проект, який міститиме в одному виконанні як елементи європейської вокальної техніки, так і китайську співочу традицію. У статті доводиться, що процеси інтернаціоналізації у вищій мистецькій освіті створюють контекст міжкультурної комунікації в процесі вокальної підготовки китайських студентів і виникає новий напрям – науковий напрямок китайських аспірантів в українських університетах. Сприяють дослідження китайських дослідників, проведені в Україні досягнення зазначеного синтезу.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherМіжнародний журнал китайської освіти (IJCE) є результатом співпраці між Brill Academic Publishers та Інститутом освіти Університету Цінхуаuk
dc.subjectvocal traininguk
dc.subjectcommunicationuk
dc.subjectinterculturalismuk
dc.subjecthigher art education in Ukraineuk
dc.subjectteaching Chinese studentuk
dc.subjectвокальна підготовкаuk
dc.subjectспілкуванняuk
dc.subjectміжкультурністьuk
dc.subjectвища мистецька освіта в Україніuk
dc.subjectвикладання китайської мови студентівuk
dc.titleVocal education in the context of intercultural communication: Experience of teaching chinese studentsuk
dc.title.alternativeВокальна освіта в контексті міжкультурної комунікації: досвід навчання китайських студентівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.