Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17152
Title: Методична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» : дис.. доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02
Authors: Гуменюк, Ирина Михайловна
Гуменюк, Ірина Михайлівна
Humeniuk, Iryna Mykhailivna
Keywords: українська мова за професійним спрямуванням,
методична система навчання
педагогічний заклад вищої освіти
мовна освіта педагога
структурно-функційна модель
професійне мовлення
компетентнісна лінгводидактична парадигма,
мета навчання
зміст навчання
кінцевий результат навчання
технологія навчання
навчально-методичне забезпечення
учитель початкових класів
вихователь закладу дошкільної освіти
Ukrainian Language for Professional Purposes
methodical system of teaching
pedagogical institution of higher education, language education of a pedagogue, competence-based linguodidactic paradigm
competence
teaching aim
structural and functional model
professional speech
teaching content
the end result of teaching
teaching technology
educational and methodical support
primary school teacher,
preschool teacher
Issue Date: 2023
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Гуменюк І. М. Методична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» : дис.. доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 / І. М. Гуменюк; наук. кер. Т. М. Котик: Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023. - 684 с.
Abstract: Динаміка світових суспільно-політичних процесів зумовлює необхідність удосконалення системи мовної освіти майбутніх фахівців педагогічної галузі України. Функціонування української мови як державної повинно відображатися у належному рівні володіння і користування нею усіма громадянами у процесі професійної діяльності. У дисертації комплексно досліджено проблему побудови ефективної методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням. У дослідженні визначено сучасні мовознавчі тенденції, що впливають на зміст мовної освіти майбутніх фахівців педагогічної галузі. Серед них акцентовано на комунікативно-прагматичних аспектах мовлення, реалізація яких у структурі дисципліни здійснюється у межах мікропрагматики, макропрагматики, мегапрагматики, прагматики комунікативних девіацій. Поточнено та розширено зміст основних понять дослідження: прагматична компетентність, термінологічна компетентність, загальнонаукова (науково-дослідницька та інструментальна) компетентність, інформаційно-технологічна компетентність, підприємницька компетентність, – а також сформульовано визначення понять: компетентнісна парадигма української мови за професійним спрямуванням, дискурсивна компетентність, документознавча компетентність, часова підприємливість, інформаційна підприємливість, прагматична підприємливість. На основі проведеного аналізу теоретико-прикладних аспектів формування згаданих вище компетентностей розроблено модель компетентнісної парадигми навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». The dynamics of global sociopolitical processes necessitates improving the language education system for future pedagogy experts in Ukraine. The functioning of Ukrainian as the state language should be reflected in the proper level of mastery and use of it by all citizens during professional activity. The dissertation comprehensively investigates the problem of constructing an efficient methodical system of teaching Ukrainian Language for Professional Purposes. The research identifies current linguistic trends that affect the content of language education of future specialists in pedagogy. Among them, the communicative and pragmatic aspects of speech are emphasized, whose implementation in the structure of the discipline is carried out within micropragmatics, macropragmatics, megapragmatics, and pragmatics of communicative deviations. The content of the main research concepts has been clarified and expanded; they include pragmatic competence, terminological competence, general scientific (research and instrumental) competence, information technology competence, and entrepreneurial competence.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17152
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File SizeFormat 
Humeniuk Iryna.pdf12.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.