Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16962
Title: Сучасні проблеми теоретико-методологічних основ у фізичному виховання
Other Titles: Modern problems of theoretical and methodological foundations in physical education
Authors: Ігнатенко, Сузанна Олександрівна
Ihnatenko, Suzanna Oleksandrivna
Keywords: теорія
методика
фізичне виховання
основи
здобувачі вищої освіти
theory
methodology
physical edu cation
students of higher education
basics
Issue Date: 2023
Citation: Ігнатенко С. О. Сучасні проблеми теоретико-методологічних основ у фізичному виховання / С. О. Ігнатенко // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 55. Т. 2. - С. 94-96.
Abstract: Сучасні умови, в яких відбувається швидкий розвиток всіх галузей науки, зокрема фізичного виховання (ФВ), вимагає від науково-педагогічних працівників перманентного вдосконалення вже наявних знать теорії і методики фізичного виховання, умінь творчо підходити до вирішення проблемних ситуацій, швидкого засвоєння нової інформації, критичного мислення та коректної оцінки важливість та роль суміжних дисциплін у процесі реалізування завдань ФВ. Саме дисципліна Теорія і методика фізичного виховання (ТМ ФВ) сприяє формуванню систем базових знань, які у подальшому визначають професійні вміння в сфері фізичного виховання. Реалізація вищезгаданого відбувається через правильне розуміння та поступове виконання основних завдань ТМ ФВ, а саме: узагальнення компонентів для практичного застосування, усвідомлення сутності понять фізичного виховання, розуміння закономірностей щодо розвитку та функціонування, постановка цілей, формування принципів, завдань, та прогнозування оптимальних способів для управління конкретними процесами. Modern conditions, in which there is a rapid development of all branches of science, in particular physical education (PE), require scientific and pedagogical workers to permanently improve their already existing knowledge of theo ries and methods of physical education, the ability to creatively approach the solution of problem situations, the rapid assimilation of new information, critical thinking and correct assessment of the importance and role of related disciplines in the process of implementing the tasks of FP. It is the discipline Theory and methods of physical education (TM ФВ) that contributes to the formation of systems of basic knowledge, which further determine professional skills in the field of physical education.The implementation of the above occurs due to the correct understanding and gradual imple mentation of the main tasks of TM FV, namely:generalization of components for practical application,awareness of the essence of the concepts of physical education, understanding the patterns of development and functioning, setting goals, forming principles, tasks, and forecasting timal methods for managing specific processes.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16962
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ihnatenko Suzanna Oleksandrivna.pdf144.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.