Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16848
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТамбовська, Крістіна Вікторівна-
dc.contributor.authorТамбовская, Кристина Викторовна-
dc.contributor.authorTambovska, Kristina-
dc.date.accessioned2023-03-14T09:41:52Z-
dc.date.available2023-03-14T09:41:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationTambovska К. A modern state and level of the intellectual development of students of primary education faculty / К. Tambovska // Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі : матеріали ІІІ Міжнародного Конгресу (м. Одеса, 18-21 травня 2017 р.) / Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. – Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2017. – С. 202-203.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16848-
dc.description.abstractIn order to study the current state of affairs the research devoted to the peculiarities of the intellectual development during the studies was performed among students of pedagogical faculties. First of all we were interested in changes of the intellectual processes quality, the general index of intelligence of future primary school teachers. In general, these results correlate with the general understanding of the young person’s intellectual development, but can not be considered satisfactory, since the process of professional training, that coincides with the sensitive period of intellectual development, should give a higher percentage of progressive changes. General results of the dynamics of the intellectual development indices are shown in Table 1. Determining the standards for this group, we were guided by the indicators of student achievements in the corresponding disciplines of their professional training. З метою вивчення сучасного стану справ серед студентів педагогічних факультетів проведено дослідження, присвячене особливостям інтелектуального розвитку під час навчання. Перш за все у доповіді описано зміни якості інтелектуальних процесів, загального показника інтелекту майбутніх учителів початкової школи. Загальні результати динаміки показників інтелектуального розвитку наведено в таблиці.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectінтелектуальний розвиток студентівuk
dc.subjectфакультет початкової освітиuk
dc.subjectінтелект майбутніх учителівuk
dc.subjectучитель початкової освітиuk
dc.subjectintellectual development of studentsuk
dc.subjectintelligence of future teachersuk
dc.subjectFaculty of Elementary Educationuk
dc.subjectprimary education teacheruk
dc.titleA modern state and level of the intellectual development of students of primary education facultyuk
dc.title.alternativeСучасний стан і рівень інтелектуального розвитку студентів факультету початкової освітиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tambovska Kristina.pdf9.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.