Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16096
Title: Аналіз стану здоров’яорієнтованого середовища сучасних закладів загальної середньої освіти
Authors: Кириченко, В. І.
Єжова, О. О.
Успенська, В. М.
Keywords: освітнє середовище
здоров’я учнів
мережа «Школи здоров’я у Європі»
Національна мережа шкіл сприяння здоров’ю
educational environment
student health
Schools for Health in Europe Network Foundation
National Network of Health Promotion Schools
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Кириченко В. І. Аналіз стану здоров’яорієнтованого середовища сучасних закладів загальної середньої освіти / в. І. Кириченко, О. О. Єжова, В. М. Успенська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2022. – № 3 (140). – С. 34-46.
Abstract: Актуальність дослідження полягає у необхідності переосмислення проблематики успішної життєдіяльності особистості у складних соціально-економічних умовах. На соціокультурний розвиток та здоров’я учня значно впливає специфіка освітнього середовища закладу освіти. Одним з ефективних механізмів розбудови здоров’яорієнтованого освітнього середовища доказово вважається мережа «Школи здоров’я у Європі». Мета дослідження: проаналізувати стан здоров’яорієнтованого освітнього середовища сучасних закладів загальної середньої освіти, що входять до складу Національної мережі Шкіл сприяння здоров’ю. Аналіз стану здоров’яорієнтованого середовища сучасних закладів загальної середньої освіти здійснювався під час включених спостережень освітнього процесу методикою оцінювання здоров’яспрямованої діяльності закладу освіти. Для збирання інформації застосовано анкету для вчителів, що містить п’ять блоків, спрямованих на оцінку складників освітнього середовища. Аналізувалися матеріально-технічна база закладу, зміст і технології навчання і виховання та соціальні комунікації усіх учасників освітнього процесу. В опитуванні брали участь 69 учителів Сумської області. За результатами анкетування вчителів загальний стан здоров’яорієнтованого освітнього середовища у більшості закладів загальної середньої освіти (73,84%) відповідає третьому етапу ‒ Школа сприяння здоров’ю. Порівняльний аналіз стану здоров’яорієнтованого освітнього середовища (блоки: І. Декларація про наміри здоров’я спрямованої діяльності, ІІ. Сприятливість шкільного середовища для збереження здоров’я, ІІІ. Соціально-психологічний клімат у закладі освіти, ІV. Зміст і технології формування ціннісного ставлення у суб’єктів освітнього процесу, V. Соціальне партнерство закладу освіти) свідчить про те, що найнижчий бал мають складники І. Декларація про наміри та V. Соціальне партнерство закладу освіти (середній бал 168,14 та 178,3 відповідно), що вимагає додаткових зусиль з боку педагогічних колективів та науково-методичної допомоги координаторів мережі. Найкращий стан має блок ІІ. Сприятливість шкільного середовища для збереження здоров’я (середній бал ‒ 243,35). The relevance of the research lies in the importance of researching the problems of the successful life of an individual under complicated socio-economic conditions. The socio-cultural development and health of the student is significantly influenced by the specifics of the educational environment of an educational institution. The Network Foundation “Schools for Health in Europe” is considered to be one of the effective mechanisms for building a health-oriented educational environment. The purpose of the study is to analyze the state of the health-oriented educational environment of modern institutions of general secondary education that are part of the National Network of Health Promotion Schools. Research methods. The analysis of the state of the health-oriented environment of modern institutions of general secondary education was carried out according to the method of evaluating the health-oriented activity of an educational institution. To collect information, a questionnaire for teachers was used, which contains five blocks aimed at evaluating the components of the educational environment. The material and technical base of an institution, the content and technologies of education and upbringing, and social communications of all participants in the educational process were analyzed. 69 teachers of the Sumy region took part in the survey.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16096
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kyrychenko Valentyna 2022.pdf311.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.