Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16093
Title: Академічна доброчесність у вищій освіті: прояви та мотиваційні чинники
Other Titles: Academic integrity in higher education: manifestations and motivation factors
Authors: Стежко, Зоя Василівна
Шалімова, Н. С.
Андрощук, І. І.
Keywords: вища освіта
академічна доброчесність
етика поведінки
професійна етика
мотивація
партисипативний менеджмент
плагіат
фальсифікація
higher education
academic integrity
ethics of behaviour
motivation
participative management
plagiarism
falsification
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Стежко З. В. Академічна доброчесність у вищій освіті: прояви та мотиваційні чинники / З. В. Стежко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2022. – № 3 (140). – С. 7-16.
Abstract: У статті висвітлюються проблеми забезпечення академічної доброчесності у вищій освіті та чинники, які їх зумовлюють. Категорія «доброчесність» розглядається не лише в етичному та правовому аспектах, а й в економічному вимірі. Відзначаються особливості таких форм недоброчесності, як плагіат, методологічні маніпуляції, зловживання самоцитуванням та необ’єктивністю в подальшій професійній діяльності (на прикладі професії аудитора). Зазначається, що досягнення рентабельності інвестицій у вітчизняну освіту до рівня зарубіжних показників потребує вдосконалення освітянського менеджменту та запровадження низки документів організаційно-правового характеру щодо заохочень до сумлінності. Здійснюється зіставний аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду подолання негативних проявів в університетській освіті. Підкреслюється, що значною мірою на порушення доброчесності професорсько-викладацького складу університетів впливає недосконалість системи критеріїв визначення наукового рейтингу. Відзначається продуктивна роль співпраці Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти із закордонними інституціями щодо впровадження європейського досвіду забезпечення академічної доброчесності, адаптованого до українських суспільно-економічних реалій. The article highlights the problems of ensuring academic integrity in higher education and the factors that determine them. The category "integrity" is considered not only in ethical and legal aspects, but also in an economic dimension. The peculiarities of such forms of dishonesty as plagiarism, methodological manipulation, abuse of self-citation and bias in further professional activities (using the profession of auditor as an example) are considered. It is substantiated that achieving the profitability of investments in national education to the level of foreign indicators requires the improvement of educational management and the introduction of a number of documents of an organizational and legal nature regarding incentives for conscientiousness. A comparative analysis of national and foreign experience in overcoming negative manifestations in university education is carried out. It is emphasized that the imperfection of the criteria system for determining the scientific rating affects to a large extent the violation of the integrity of universities’ academic staff. The productive role of the cooperation between the National Agency for Higher Education Quality Assurance and foreign institutions in the implementation of European experience in ensuring academic integrity, adapted to Ukrainian socio-economic realities, is emphasized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16093
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stezhko Zoya 2022.pdf302.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.