Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15995
Title: Цифрова пропаганда та ризики інформаційної безпеки у контексті російсько-української війни
Other Titles: Digital propaganda and risks of information security in the context of the Russian-Ukrainian war
Authors: Свідерська, Ольга Іванівна
Keywords: information war
political narratives
propaganda
manipulation
misinformation
fakes
інформаційна війна
політичні наративи
пропаганда
маніпулювання
дезінформація
фейки
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Свідерська О. І. Цифрова пропаганда та ризики інформаційної безпеки у контексті російсько-української війни / Ольга Іванівна Свідерська // Політикус : наук. журнал. – 2022. – № 2. – С. 60–65.
Abstract: Доведено, що основним чинником перемоги українського суспільства над російською пропагандою є високий показник мобілізації у віртуальному просторі: реальні фото з війни, волонтерство, яке об’єднувало зірок, блогерів, звичайних громадян, інтелектуалів, політиків, злагоджені дії кібер-поліції, кібер-хакерів, політичні промови президента, чоловіки, які поверталися до України для того, аби записуватися у ряди ТРО чи ЗСУ, жінки, котрі намагалися захистити життя своїх дітей. Однак глобальний рівень сприйняття російської пропаганди є різним для політичних акторів Заходу та Глобального Півдня, чи Китаю, відтак протистояння у інформаційному просторі українських та російських наративів буде достатньо тривалим, та матиме наслідки для світової політики. У статті поняття інформаційної війни прирівнюється до цілеспрямованих злочинних дій, метою яких є дезінформувати, деморалізувати, та вибудувати «мовчазну покірність населення», що здійснюються державою-агресором за допомогою хакерських атак, зламів систем внутрішньо-державного забезпечення життєдіяльності та обороноздатності, дискредитації політичного керівництва й збройних сил, проведення стратегічних, кризових та бойових інформаційно-психологічних спецоперацій на території держави, яка стала об’єктом інформаційної чи гібридної агресії. Одним із ключових інструментів у веденні інформаційної війни є цифрова пропаганда. Головним завданням пропаганди є змінити суспільну свідомість таким чином, щоб нація, по відношенню до котрої здійснюють злочинні дії підкорилася волі агресора, сприйняла його реальність за свою, і перестала боротися із злочинними діями проти себе. Визначено, що в українських реаліях можна визначити чотири рівні на яких працює інформаційна війна: індивідуальний, регіональний, національний та глобальний. Кожен із тих рівнів по-своєму реагує на політичні наративи, які просуваються пропагандою, відтак впливають на внутрішню інформаційну безпеку цілої країни. Окреслено, що на кожному із функціональних рівнів формуються ризики, пов’язані із інформаційною безпекою: втрату ідентичності, відчуття відстороненості, формування образу «внутрішньо-державного ворога», виходячи з територіальної (регіональної) ідентичності, або втрату репутаційного капіталу держави. It is proved that the main factor in the victory of Ukrainian society over Russian propaganda is a high rate of mobilization in cyberspace: real photos from the war, volunteering, which brought together stars, bloggers, ordinary citizens, intellectuals, politicians, coordinated actions of cyber police, cyber hackers , political speeches of the president, men who returned to Ukraine to join the SRO or the Armed Forces, women who tried to protect the lives of their children. However, the global level of perception of Russian propaganda is different for political actors in the West and the Global South or China, so the confrontation in the information space of Ukrainian and Russian narratives will be quite long and will have consequences for world politics. The article equates the concept of information warfare with targeted criminal acts aimed at misinforming, demoralizing, and building «silent obedience to the population» by the aggressor state through hacking attacks, hacking into domestic security and defense, and discrediting political leadership. armed forces, conducting strategic, crisis and combat information and psychological special operations on the territory of the state, which has become the object of information or hybrid aggression. One of the key tools in information warfare is digital propaganda. The main task of propaganda is to change the public consciousness so that the nation against which criminal acts are committed obeys the will of the aggressor, accepts his reality as his own, and stops fighting crimes against himself. It is determined that in the Ukrainian realities it is possible to determine four levels at which information warfare works: individual, regional, national and global. Each of these levels responds in its own way to political narratives promoted by propaganda, thus affecting the internal information security of the whole country. It is outlined that at each of the functional levels there are risks associated with information security: loss of identity, feelings of alienation, the formation of the image of «internal enemy» based on territorial (regional) identity, or loss of reputational capital.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15995
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sviderska.pdf201.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.