Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1599
Title: Психологічні особливості інтенсивного навчання іноземної мови студентів вищих навчальних закладів
Other Titles: Psychological characteristics of intensive teaching foreign language to university students
Authors: Дегірменджі, Еліна Володимирівна
Dehirmendzhi, Elina Volodymyrivna
Keywords: інтенсифікація
емоційно-комунікативний метод
інтенсивне навчання іноземної мови
психологічні детермінанти
мовні та мовленнєві вміння
типи оволодіння іноземною мовою
intensification
emotive-communicative method
intensive foreign language teaching
psychological determinants
linguistic and communicative skills
types of a foreign language acquisition
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Дегірменджі, Е. В. Психологічні особливості інтенсивного навчання іноземної мови студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Еліна Володимирівна Дегірменджі; наук. кер. О. Я. Чебикін; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2013. – 20 с.
Abstract: Дисертацію присвячено вивченню психологічних особливостей інтенсивного навчання іноземної мови студентів вищих навчальних закладів. У роботі розширено розуміння поняття інтенсивного навчання. Досліджено витоки зародження технологій інтенсивного навчання, принципи та підходи щодо його організації. Розглянуто особистісні чинники успішності оволодіння іноземною мовою. Розроблено методику діагностики рівня успішності оволодіння англійською мовою на початковому етапі. Апробація створеного психодіагностичного інструменту показала належну ступінь його валідності та надійності. The thesis is devoted to the problem of psychological characteristics of University intensive foreign language teaching. The notion of intensive teaching has been broadened, approaches, principles and factors of its organization have been investigated. There have been analyzed psychological determinants of foreign languages’ acquisition. The procedure diagnosing progress in a foreign language acquisition has been offered and empirically proved. The emotive-communicative method of teaching foreign languages which consists of communicative, cognitive, emotional-motivational components has been worked out and checked. There have been pointed out and described four psychological types of students according to different ways of their foreign language acquisition in terms of intensive teaching (emotional-optimistic, motivational-purposeful, intellectual, communicative).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1599
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dehirmendzhi Elina Volodymyrivnapdf220.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.