Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15729
Title: | Задачний підхід у підготовці майбутніх педагогів-музикантів до творчої роботи з учнями |
Other Titles: | Task-based approach in the training of future teachers-musicians to creative work with learners |
Authors: | Цзюй Жань |
Keywords: | фахова підготовка педагогічна задача задачний підхід евристичне навчання музично-творче завдання profession-oriented training pedagogical task heuristic learning musical and creative tasks task-based approach, |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Цзюй Жань Задачний підхід у підготовці майбутніх педагогів-музикантів до творчої роботи з учнями / Цзюй Жань // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2022. – № 2 (139). – С. 68-71. |
Abstract: | Устатті висвітлено особливості реалізації задачного підходу у фаховій підготовці майбутніх учителів мистецьких дисциплін. У процесі дослідження було застосовано методи систематизації напрямів наукових досліджень, аналізу психолого-педагогічної літератури, класифікації видів педагогічних завдань. Авторкою доведено провідну роль педагогічних задач в інноваційно-творчій діяльності вчителя, проаналізовано їх суттєве значення у реалізації педагогічних нововведень для забезпечення продуктивного навчання учнів. Запропоновано розуміння цього феномену як осмисленої педагогічної ситуації, що має за мету перетворення дійсності (або предмета), як засобу активності учнів під керівництвом учителя для досягнення певних освітніх цілей. Обґрунтовано наукову позицію, у відповідності до якої вирішення педагогічної задачі забезпечується діалектичними процесами педагогічного мислення у складній взаємодії його теоретичного і практичного видів. На основі узагальнення наукового матеріалу у статті висвітлено вимоги до конструювання музично-творчих завдань для учнів початкової школи згідно таких позицій, як: урахування психофізіологічних особливостей розвитку учнів; оптимальність співвідношення між складністю музичного матеріалу, що належить засвоїти учням, та його доступністю; оригінальність форми викладу матеріалу; інформативність і привабливість художнього змісту завдання. Автором сформульовано принципи організації евристичної діяльності майбутніх студентівмузикантів на основі задачного підходу, до яких віднесено цілісність, інформативність, технологічність, проблемність, інтегративність, варіативність. Окреслено їх значення у контексті фахової підготовки студентів до практичної музично-творчої роботи з учнівським колективом. Таким чином, авторкою доведено відповідальність вищої школи за формування особистості майбутнього вчителя-професіонала, здатного до творчості, спроможного знаходити в роботі з дітьми нові креативні засоби, оригінальні й високопродуктивні форми і види музично-творчої взаємодії у процесі мистецької діяльності. The article reveals the peculiarities of the implementation of the problem-based approach in the professional training of future teachers of Art disciplines. The methods of systematization of scientific research, analysis of psychological and pedagogical literature, classification of pedagogical tasks are used for research. The author proves the leading role of pedagogical tasks in the innovative and creative activity of the teacher, analyses their essential importance for the implementation of pedagogical innovations to provide for the productive education of students. A pedagogical task is defined as a meaningful pedagogical situation aimed at transforming reality, as a means of student activity to achieve certain educational goals. The scientific position is substantiated: the solution to the pedagogical problem is ensured by the dialectical processes of pedagogical thinking being in a complex interaction of its theoretical and practical types. Basing on generalisation of scientific material, the article formulates the requirements for the construction of musical and creative tasks for elementary school students: taking into account the psychophysiological features of the development of learners; optimality of the ratio between complexity and accessibility of musical material; originality of the form used for material representation; informativeness of the artistic content of the task. The author formulates the principles of organizing the heuristic activity of students-musicians based on the problem-based approach: integrity, informativeness, technological capability, problematicity, integrability, variability. Their importance is determined in the context of professional training of students in practical musical and creative work with a schoolchildren team. Thus, the author proved the responsibility of the higher school for the personality formation of a professional teacher, capable of creativity, able to find new creative means, original and highly productive forms and methods of musical and creative interaction in the process of artistic activity while working with children. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15729 |
Appears in Collections: | 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ju Ran 2022.pdf | 249.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.