Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15726
Title: Трансверсальні компетентності сучасного вчителя у ракурсі підготовки майбутніх педагогів до роботи в новій українській школі
Other Titles: Transversal competences of a modern teacher in the context of the training for the work in the new Ukrainian school
Authors: Копусь, Ольга Антонівна
Копусь, Ольга Антоновна
Kopus, Olga Antonivna
Бабій, Оксана Юріївна
Keywords: трансверсальні компетентності
Нова українська школа
учитель
підготовка майбутніх учителів
transversal competences
the New Ukrainian School
teacher
future teacher training
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Копусь О. А. Трансверсальні компетентності сучасного вчителя у ракурсі підготовки майбутніх педагогів до роботи в новій українській школі / О. А. Копусь, О. Ю. Бабій // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2022. – № 2 (139). – С. 30-35.
Abstract: Стаття розкриває категорійні, концептуально-теоретичні та науково-педагогічні параметри проблематики формування трансверсальних компетентностей майбутніх учителів в контексті їхньої підготовки до роботи в Новій українській школі. Мета статті полягала у висвітленні термінологічних, концептуальних та змістових параметрів феноменології трансверсальних компетентностей у ракурсі підготовки майбутніх педагогів до роботи в Новій українській школі. Терміносполуку «трансверсальні компетентності» схарактеризовано як такі, що реалізують параметр трансферу (перенесення) системи здобутих знань, умінь та навичок особистості у площину розв'язання завдань та ситуацій реальної життєвої практики на засадах увиразнення індивідуального метакогнітивного потенціалу особи. За результатами аналізу здійснено класифікацію наукового фонду професійно-значущих трансверсальних компетентностей сучасного вчителя, специфіковано інструментальні, інтерперсональні та системні (інтегральні) компетентності педагога. Встановлено, що трансверсальні компетентності вчителя нової української школи є системним комплексом інструментальних (практично-реалізаційних), інтерперсональних (індивідуально згенерованих) та системних (інтегральних) компетентностей, що реалізують параметр трансферу (перенесення) системи здобутих знань, умінь та навичок особистості у площину розв'язання професійно-педагогічних завдань та ситуацій освітньої практики на засадах увиразнення індивідуального метакогнітивного та професійного потенціалу особистості. Здійснено діагностувальний аналіз стану обізнаності майбутніх учителів з поняттєво-термінологічною матрицею феноменології «трансверсальні компетентності» в ракурсі підготовки до майбутньої професійної діяльності в Новій українській школі. Зафіксовано незадовільний рівень поінформованості майбутніх педагогів щодо функційної ролі трансверсальних компетентностей для повноцінної підготовки освітян до професійної діяльності у НУШ. The research reveals categorical, conceptual and theoretical, scientific and pedagogical parameters of the problem related to transversal competences formation of future teachers in the context of their training for the work in the New Ukrainian School (NUS). The paper aims to highlight terminological, conceptual and structural parameters of transversal competences phenomenology in the context of future teachers training for the work in the New Ukrainian School. The term “transversal competence” describes competences which realise the transfer of the acquired knowledge, abilities and skills systems in the plane providing the solution of tasks and situations belonging to real life practice through expressing person’s individual metacognitive potential. Taking into account the recent researches, the professionally significant transversal competences of a modern teacher were analysed and classified; instrumental, interpersonal and integral competences were specified. The study concludes that transversal skills acquired by the teacher of the New Ukrainian School are a complex of instrumental (implemented into practice), interpersonal (individually generated) and system-based (integral) competences which realise the transfer of the acquired knowledge, abilities and skills systems in in the plane providing the solution of pedagogical and professional tasks, as well as situations within educational practice through expressing person’s individual metacognitive and professional potential. The performed diagnostic analysis provides the information about future teachers’ awareness of the conceptual-terminological matrix of “transversal competence” phenomenology in the context of training them in performing their future professional activity in the New Ukrainian School. The level of future teachers’ awareness of the functional role of transversal competences in the effective.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15726
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kopus Olga2022.pdf262.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.