Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15646
Title: Kształtowanie kompetencji ekologicznych studentów w toku praktyki pedagogicznej
Other Titles: Shaping Ecological Competencies of Students in the Course of Teaching Practice
Authors: Kasperkowiak, Jolanta
Keywords: edukacja ekologiczna
zrównoważony rozwój (ekorozwój)
edukacja dla zrównoważonego rozwoju
formy pracy w edukacji ekologicznej
екологічна освіта
сталий розвиток
освіта для сталого розвитку
форми роботи з екологічної освіти
environmental education
sustainable development
education for sustainable development
forms of work in environmental education
Issue Date: 2021
Publisher: Астропринт
Citation: Kasperkowiak J. Kształtowanie kompetencji ekologicznych studentów w toku praktyki pedagogicznej / Jolanta Kasperkowiak // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Інформаційно-видавничий центр університету ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 33. – С. 144-165.
Abstract: Artykuł podejmuje temat edukacji ekologicznej i edukacji dla zrównoważonego rozwoju w szkole i w społeczności lokalnej. Wyjaśnia pojęcie zrównoważony rozwój i opisuje różnice między edukacją ekologiczną a edukacją dla zrównoważonego rozwoju. Przedstawia także cele i zadania edukacji ekologicznej i edukacji dla zrównoważonego rozwoju w świetle literatury przedmiotu. Artykuł prezentuje formy pracy w edukacji ekologicznej możliwe do wykorzystania w szkole i poza szkołą, opisując jedną wybraną. W oparciu o badania za pomocą kwestionariusza ankiety grupy dzieci uczestniczących w działaniu ekologicznym, ujawnia efekty edukacji ekologicznej szkół i współpracujących z nią instytucji i organizacji lokalnych. У статті розглядається тема екологічної освіти для сталого розвитку в школах та місцевих громадах. Стаття визначає концепцію сталого розвитку та розглядає відмінності між екологічною освітою та освітою для сталого розвитку. Також висвітлюються завдання та мета двох освіт на основі відповідної літератури. Показані форми роботи з екологічного виховання з описом одного прикладу, які можна використовувати у школі та поза нею. У статті показані наслідки екологічної освіти шкіл, установ та місцевих організацій, що були досліджені за допомогою анкетування групи дітей, які брали участь в екологічному фестивалі. The article undertakes the subject of the environmental education and the education for sustainable development at schools and in a local community. It explains the concept of sustainable development and describes the differences between the environmental education and education for sustainable development. The article also presents aims and tasks of the environmental education and education for sustainable development based on the literature of the subject. It shows forms of work in the environmental education that is possible to use in and out of a school, describing the one selected. The article shows the effects of the environmental education of the schools as well as the institutions and the local organizations cooperating with the schools. For this purpose, the group of the children participating in the ecological festival was tested by a questionnaire.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15646
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jolanta Kasperkowiak.pdf382.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.