Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15622
Title: Мобінг на робочому місці: як протидіяти насильству на роботі
Other Titles: Workplace mobbing: how to combat violence at work
Authors: Ладик, Валерія Євгенівна
Keywords: mobbing
teaching staff
director
women’s team
teachers-aggressors
teacher-victim
interpersonal relationships
conflict
professional responsibilities
internal rules of the team
school
мобінг
педагогічний колектив
директор
жіночий колектив
педагоги-агресори
педагог-жертва
міжособистісні стосунки
конфлікт
професійні обов’язки
внутрішні правила колективу
навчальний заклад
школа
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Ладик В. Є. Мобінг на робочому місці: як протидіяти насильству на роботі / Валерія Євгенівна Ладик // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2022. – № 2. – С. 146–153.
Abstract: Relevance of research. One of the biggest problems of society can be considered the fight against discrimination in all its forms. The desire to assert oneself, the thirst for revenge, unhealthy competition on the principle of “who is the best” lead to the fact that people lose the skills of socially acceptable ways of resolving conflicts. As a result, this trend leads to interpersonal violence. This problem is most common in the workplace in women’s teams, the first of which is the teaching staff of the school. According to a personal survey: 70 % of teachers surveyed witnessed mobbing, while approximately 53 % of teachers experienced the bitterness of pedagogical bullying. In this case, we can conclude that the problem of “bullying in the teacher’s room” is global in nature and needs to be addressed immediately. The purpose of the article: to teach teachers to distinguish harassment from ordinary conflict; consider the types, causes and consequences of mobbing; provide guidance to teachers on preventing and combating corporate bullying. Accordingly, the article has the following tasks: to reveal the essence of the phenomenon of mobbing in the teaching staff and its difference from the conflict; consider the types, causes and consequences of corporate bullying; provide recommendations to teachers on preventing and combating the problem of “adult bullying”. Methods used in researching the problem of mobbing and writing this article: 1) Observation; 2) Collection of information; 3) Analysis; 4) Synthesis; 5) Deduction; 6) Induction. Research results. Mobbing is a type of psychological violence in the workplace, in the course of which humiliation, harassment and devaluation of a certain colleague by other colleagues occurs. Signs of mobbing are as follows: constant unconstructive criticism from teachers to a particular teacher; ridicule, insults and humiliation; constant reporting to the school principal about professional mistakes made by the victim teacher; ignoring the injured teacher; damage to his personal belongings; systematic accusations; gossip spread. If you or one of your fellow teachers find yourself in a situation of school mobbing, you should do the following: talk to the team leader to identify the motives for the negative actions of teachers aggressors; analyze their own behavior while performing work responsibilities; establish good relationships with teachers who do not participate in corporate humiliation and are friendly to you; be conscientious in the performance of their professional duties; avoid conflicts with teachers aggressors; bring one of the offenders into an open conversation in order to find out the reasons for the negative attitude of colleagues to their own person; ask for help from the school principal; If you do not get the results of the above-mentioned methods of overcoming the phenomenon of mobbing, the best solution for you will be dismissal from your current job and finding a new one that will bring you more satisfaction, respect from colleagues and financial well-being. Актуальність дослідження. Однією з наймасштабніших проблем суспільства можна вважати боротьбу з дискримінацією у будь-яких її проявах. Бажання самоствердитися, жага помсти, нездорова конкуренція за принципом «хто кращий» призводять до того, що люди втрачають навички соціально прийнятного способу вирішення конфліктів. І, як наслідок, дана тенденція призводить до виникнення насильства у міжособистісних стосунках. Найбільше ця проблема розповсюджена на робочому місці в жіночих колективах, найперший з яких – педагогічний колектив навчального закладу. Відповідно даним особистого дослідження: 70 % опитаних педагогів були свідками мобінгу, у той час, як приблизно 53 % учителів відчули на собі гіркоту педагогічного булінгу. У такому разі можна зробити висновок, що проблема «булінгу в учительській» носить глобальний характер та потребує негайного вирішення. Мета статті: навчити педагогів відрізняти цькування від звичайного конфлікту; розглянути види, причини та наслідки мобінгу; надати рекомендації учителям щодо запобігання та протидії явищу корпоративного знущання. Відповідно стаття має наступні завдання: розкрити сутність явища мобінгу в педагогічному колективі та його відмінність від конфлікту; розглянути види, причини та наслідки, до яких призводить корпоративне знущання; надати рекомендації педагогам щодо запобігання та боротьби з проблемою «дорослого булінгу». Методи, які використовувалися під час дослідження проблеми мобінгу та написання цієї статті: 1) спостереження; 2) збір інформації; 3) аналіз; 4) синтез; 5) дедукція; 6) індукція. Результати дослідження. Мобінг – це різновид психологічного насильства на робочому місці, у ході якого відбувається приниження, цькування та знецінювання по відношенню до певного колеги з боку інших колег. Ознаки мобінгу є наступними: постійна неконструктивна критика з боку педагогів до певного учителя; насмішки, образи та приниження; постійне донесення директорові школи про допущення професійних помилок педагогом-жертвою; ігнорування постраждалого вчителя; псування його особистих речей; систематичне звинувачення; розповсюдження пліток. Якщо ви або хтось із ваших колег-педагогів опинилися в ситуації шкільного мобінгу, діяти треба наступним чином: поговорити з лідером колективу з метою виявлення мотивів негативних дій з боку учителів-агресорів; проаналізувати власну поведінку під час виконання робочих обов’язків; встановити добрі взаємостосунки з педагогами, які не беруть участь у корпоративному приниженні та доброзичливо до вас налаштовані; сумлінно ставитися до виконання своїх професійних обов’язків; уникати конфліктів з учителями-агресорами; вивести одного з кривдників на відверту розмову з метою з’ясування причин негативного ставлення з боку колег до власної персони; звернутися по допомогу до директора школи; за відсутності результату від застосування вищеописаних способів з подолання явища мобінгу, найкращим рішенням для вас буде звільнення з теперішнього місця роботи та пошук нового, яке принесе вам більше задоволення, поваги з боку колег та фінансового достатку.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15622
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ladyk.pdf299.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.