Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15428
Title: A survey on the strategies of teaching chinese characters to foreign students
Other Titles: Опитування щодо стратегій навчання китайських ієрогліфів іноземним студентам
Authors: Yao Bing
Keywords: teaching Chinese as a foreign language
research summary
teaching Chinese characters
навчання китайської мови як іноземної
вивчення китайських ієрогліфів
резюме дослідження
Issue Date: 2022
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University
Citation: Yao Bing A survey on the strategies of teaching chinese characters to foreign students / Yao Bing // South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University. Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 299-308.
Abstract: Based on the recent academic articles on the teaching strategies of Chines Characters intended for foreign students, this paper sorts out and integrates the research status of the teaching strategies of Chinese Characters, Chinese being a foreign language, in terms of four aspects: teaching theory, teaching mode, teaching thought, and teaching method. At the same time, according to the investigation of relevant literature, it is found out that the teaching strategies of Chinese characters (Chinese as a foreign language) are developing in the direction of scientific, refined and practical issues. У статті з'ясовано стратегії навчання китайських ієрогліфів, з точки зору чотирьох аспектів: теорія викладання, режим навчання, навчальна думка, і навчально-методичний процес.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15428
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yao Bing.pdf7.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.