Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15401
Title: Application of cross-cultural communication
Other Titles: Застосування міжкультурної комунікації
Authors: Cao Rensibu
Keywords: intercultural communication
Chinese teaching
cultural difference
міжкультурна комунікація
китайське навчання
культурні відмінності
Issue Date: 2022
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University
Citation: Cao Rensibu Application of cross-cultural communication / Cao Rensibu // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 36-42.
Abstract: When China launched the International Space Station (with Chinese as an official language), the growing international influence of Chinese has become an indisputable fact. More and more people are studying Chinese systematically, the number of teachers sent by the Center for Language Education and Cooperation is increasing year by year, and the number of students coming to Confucius Institute to study Chinese is also increasing. But cultures around the world are more or less different, so the ability to properly communicate across cultures plays an important role in Chinese as a foreign language. For foreign teachers in particular, teaching in Confucius Institute is not only spreading and influencing the Chinese language, it is also altering the image of the country; therefore, successful and appropriate crosscultural communication will have a positive impact on teaching results, whereas, false cross-cultural communication is likely to lead to a failure. In this paper, it is discussed from the perspective of Chinese as a foreign language, taking into consideration some problems and cases that the author has encountered in Ukraine. Some suggestions on cross-cultural communication in Chinese teaching have been given. Кількість студентів, які приходять до Інституту Конфуція вивчення китайської зростає. Але культури в усьому світі більш-менш такі різні, тому вміння правильно спілкуватися між культурами відіграє важливу роль китайської мови як іноземної. Зокрема для іноземних викладачів, які викладають у Інституті Конфуція впливає зміна іміджу країни; отже, успішна та належна міжкультурна комунікація матиме позитивний вплив на результати навчання. У статті описано деякі пропозиції щодо міжкультурної комунікації у викладанні китайської мови.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15401
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cao Rensibu.pdf7.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.