Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1536
Title: Формування готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до самостійної роботи в умовах кредитно-модульного навчання
Other Titles: Forming of readiness of future teachers of humanitarian disciplines to independent study in the conditions of credit-module studies
Authors: Ємельянова, Дар’я Володимирівна
Emel'yanova, Dar'ya Volodymyrivna
Keywords: кредитно-модульне навчання
самостійна робота
готовність
гуманітарні дисципліни
майбутні вчителі
формування
педагогічні умови кредитно-модульное обучение
credit-module studies
independent study
readiness
humanitarian disciplines
future teachers
formings
pedagogical terms
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ємельянова, Д. В. Формування готовності мабутніх учителів гуманітарних дисциплін до самостійної роботи в умовах кредитно-модульного навчання : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Дар'я Володимирівна Ємельянова; наук. кер. І. М. Богданова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2001. – 279 с.
Abstract: У дисертації визначено і науково обґрунтовано сутність і структуру готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до самостійної роботи в умовах кредитно-модульного навчання (мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, оцінно-рефлексивний компоненти), виявлено й обґрунтовано показники і схарактеризовано рівні (низький, середній, високий) означеної готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до самостійної роботи; визначено педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до самостійної роботи; розроблено і науково обґрунтовано експериментальну модель формування готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до самостійної роботи в системі кредитно-модульного навчання, яка реалізується за логікою трьох взаємопов`язаних етапів: мотиваційно-настановчий, пошуково-репродуктивний, пошуково-продуктивний. In dissertation certainly and scientifically grounded essence and structure of readiness of future teachers of humanitarian disciplines to independent study in the conditions of credit-module studies (motivational, cognitive, operating and active, appreciating and reflex), found out and grounded indexes and described levels (low, middle, high) of the noted readiness of future teachers of humanitarian disciplines to independent study; certainly pedagogical terms of forming of readiness of future teachers of humanitarian disciplines to independent study; it is developed and scientifically grounded experimental model of realization of pedagogical terms of forming of readiness of future teachers of humanitarian disciplines to independent study in the system credit-module studies, which will be realized logically three associate stages: motivational adjusting, searching-genesial, searching-productive.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1536
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emel'yanova.pdf3.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.