Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15275
Title: Using Blippar to create augmented reality in chemistry education
Other Titles: Використання інтернет-сервісу доповненої реальності Blippar для створення в хімічній освіті
Authors: Kharchenko, Yuliya
Babenko, Olena
Kiv, Arnold
Ків, Арнольд
Keywords: augmented reality
augmented reality applications
chemistry education
Blippar
QR code
доповнена реальність
додатки доповненої реальності
хімічна освіта
Blippar
QR-код
Issue Date: 2021
Publisher: Kryvyi Rih, Ukraine
Citation: Kharchenko Yuliya V. Using Blippar to create augmented reality in chemistry education / Yuliya V. Kharchenko, Olena M. Babenko and Arnold E. Kiv // Proceedings of the 4th International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2021). -Kryvyi Rih, Ukraine. - May 11, 2021 / Edited by : Svitlana H. Lytvynova, Serhiy O. Semerikov // CEUR Workshop Proceedings. – 2021. – Vol. 2898. – P. 213-229.
Abstract: This paper presents an analysis of the possibilities and advantages of augmented reality technologies and their implementation in training of future Chemistry and Biology teachers. The study revealed that the use of augmented reality technologies in education creates a number of advantages, such as: visualization of educational material; interesting and attractive learning process; increasing student motivation tostudy and others. Several augmented reality applications were analyzed. The Blippar app has been determined to have great benefits: it’s free; the interface is simple and user-friendly; the possibility of using different file types; the possibility of combining a large amount of information and logically structuring it; loading different types of information: video, images, 3D models, links to sites, etc. Thus, convenient interactive projects were developed using the Blippar application, which were called study guide with AR elements, and implemented in teaching chemical disciplines such as Laboratory Chemical Practice and Organic Chemistry. Using such study guide with AR elements during classes in a real chemical laboratory is safe and does not require expensive glassware. The student interviews revealed that the use of the Blippar application facilitated new material understanding, saved time needed to learn material, and was an effective addition to real-life learning. У цій статті представлено аналіз можливостей і переваг технологій доповненої реальності та їх впровадження у підготовку майбутніх учителів хімії та біології. Дослідження показало, що використання технологій доповненої реальності в освіті створює низку переваг, таких як: візуалізація навчального матеріалу; цікавий і привабливий процес навчання; підвищення мотивації учнів до навчання та ін. Було проаналізовано кілька додатків доповненої реальності. Додаток Blippar має великі переваги: ​​це безкоштовно; інтерфейс простий і зручний; можливість використання різних типів файлів; можливість об'єднання великого обсягу інформації і логічно його структурування; завантаження різної інформації: відео, зображень, 3D моделей, посилань на сайти тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15275
Appears in Collections:Кафедра інноваційних технологій та методики навчання природничих дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Using Blippar to create augmented reality in.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.